OT: Kniha o Visual Basicku

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Duben 29 10:52:36 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 29.4.2008 od Martin Moštěk:

> Puvodne jsem nechtel reagovat, nicmene neda mi to - vsiml jste si
> pane Zahradnik, ze by nekdo v tomto threadu nekoho zesmesnoval ?

Martin, nevsiml jsem si.

> Ja ano a reknu Vam to - jste to Vy! Kdyz uz Vam nestaci argumenty,
> tak se snazite ostatni zesmesnit. :-(

Kdepak, to neni zesmesneni. To jsou spis me hloupe dotazy v reakci na
tvrzeni, ktera mi take prijdou hloupa.

> No a ted k tomu hlavnimu - VB je proste mrtev aneb: Le roi est mort
> - viva le roi - proste cokoliv jineho, jenom ne, VB.

To je prece hovadina. Proc by mel byt Visual Basic mrtev? Jak jsi na
neco takoveho vubec prisel? To sis jako urcil a rozhodl se?

> V jednom mate pravdu - je jedno v cem clovek programuje, ale pokud
> bych mel zacinat zrovna s VB, tak si to dvakrat dobre rozmyslim.

A to proc? Je uplne jedno, v cem clovek zacne programovat. Kdyz se to
nauci, muze snadno prejit na jiny jazyk. Programovani v .NET je asi
tak 1% o jazyku a 99% o .NET Frameworku. Je to pouze jazyk, nic
jineho. Kdyz se nekdo nauci ve VB.NET, snadno se preuci na C#,
protoze je to pouze forma zapisu.

> Ad Vase averze k Jave - je zajimave, ze tento jazyk je na takovem
> vzestupu - ano presne na vzestupu, kdyz se totiz laskave podivate na
> nabidky prace tak prevazna cast inzeratu je na programatory v Jave.

Ja jsem tedy zadne inzeraty na Java programatory nevidel. A ani si
nemyslim, ze by zrovna tohle melo znamenat, ze je Java na vzestupu.

> Navic rychlost spousteni aplikaci tohoto jazyka je jiz na
> srovnatelne urovne s ostatnimi jazyky bez mezikodu a to nemluvim o
> prehlednosti, syntaxi a dalsich finesach tohoto jazyka v porovnani s
> VB.

Muzes prosim uvest jeden priklad lepsi prehlednosti, jeden priklad
lepsi syntaxe a jednu finesu oproti VB.NET?

> Pro slecnu Svobodovou - Pokud mate VB2008 Expres ed., je mozno take
> si zdarma stahnout z netu i dalsi GUI - C++ popripade C#, vrele Vam
> doporuciji cokoli jineho nez VB.

:-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory