OT: Kniha o Visual Basicku

Josef Dvořáček - José josef.dvoracek@gmail.com
Úterý Duben 29 02:35:55 CEST 2008

29.4.08, Petr Zahradnik <clexpert@clexpert.cz>:

> Puvodni zprava ze dne 29.4.2008 od Josef Dvořáček - José:
>

> Ano, aplikaci s GUI napsanou v Basicu bys z Windows Vista na
> PIC16F628A prenasel urcite hodne tezko. Pochybuji ovsem o tom, ze v
> Jave bys na tom byl mezi temito platformami nejak vyrazne lepe :-)))

A víte proč se Java vůbec jmenuje Java?Java (=en výraz pro kafe) byla
původně vyvinuta pro programování jednoduchých počítačů - automatů na kávu,
takže nějaké JRE pro 8-mi bity asi existuje. Nicméně osobně dávám u PICu
přednost asembleru..

Multiplatformnost prece neni o GUI. Programovani take neni hlavne o
> GUI. Kdyz budes psat program pro PLC, muze ti byt GUI ukradene. Zrovna
> jako kdyz budes psat treba aplikaci pro sifrovani prenosu dat nebo
> nejake astronomicke vypocty. Ze dnes v podstate kazdy program nejake
> klikaci GUI ma, to je sice hezka vec, ale treba linuxaci ti tady
> snadno vysvetli, ze jim ten prikazovy radek bohate staci.

JasnÄ›. Ale pochybuju Ĺľe sleÄŤna /
paní Svobodová měla v plánu kódovat aplikace pro PLC ,
radkove aplikace ci snad demony pro linux. (sam jsem linuxak, takze
"nezbytnost" GUI znám :)

Multiplatformnost ve smyslu, ze vezmes uplne stejny kod a pobezi na
> mnoha platformach bez nejmensiho zasahu, to je pouze o tom, ze mas
> urcity runtime nebo framework pro tu danou platformu.

Navic v mnoha
> verzich toho runtime, kdy je to vzajemne nekompatibilni, ale ani to
> snad samo nezna

Souhlas. V sobotu jsem dokodil jisty skladovy program v Jave, a v
nedeli uz volali, ze jim to na
jednom PC nebezi. Byla to nevyhovujĂ­cĂ­ verze JRE. :(  (na druhou stranu ne
az prekvapilo jak krasne aplikace bezela i pod Suse - soucasti byly
vselijake GUI tabulky a podobne ficurky..)

(narozdil od .NET)

Pokud vim tak tam je to to same.. Akorat NET neni tak stare a
microsoft nespecha s vyvojem takze
zasadni verze (=prilis nekompatibilni) jsou snad jen dve..

verzi runtime, kterou je treba mit,
> je to pekna ducharina. Tak jako tak to musel nekdo napsat a navic i
> tak to dostava velmi na frak, protoze pokud ty platformy nejsou temer
> totozne, ma bud programator velmi svazane ruce, a nebo ten vysledek
> stoji za prd.

I tak na ruznych platformach budou existovat rozdily, ktere nejsou
> prekrocitelne bez zasahu do kodu. A muze to byt treba zcela odlisny
> databazovy stroj, kdy na jedne platforme je Microsoft SQL Server a na
> druhe platforme treba mySQL Server. A hned jsi vis kde...

jj.

A opet si dovedu predstavit internetove bankovnictvi fungovat pod
> Windows a pod Linuxem (jede to tam opravdu nebo to v te jave delaji
> jen tak pro paradu?), ale uz tezko to pojede pod MS-DOS, na ZX-81 nebo
> snad na PICu. Je to tedy natolik multiplatformni, nakolik pro tri
> operacni systemy byly vyvynity jakesi Java runtime.

MultiplatformnĂ­ - myslel jsem rozsirene desktopove systemy tj. unix, linux a
win32/64..

Troufam si tvrdit, ze Basic pojede na daleko vice platformach. Bez
> GUI, ale pojede a ten kod bude pouzitelny. Tak je minimalne stejne
> multiplatformni jako nejaka Java. Ze se zrovna nyni pouziva GUI, to
> neni rozhodujici.

Bez Ăşprav spis/urcite ne.

Onehda na te vysoke skole, jak jsem psal, ze jsme delali v Pascalu, to
> uz existovala PC. Ale kdyz dostanes za ukol udelat setrideni pole
> cisel, tak je ti GUI take ukradene a vystacis si s beznym vystupem.

Jeste jsem se nesetkal s tim ze by po me chtel nekdo program s text.
vstupem. (mimo skolu)
Vzdycky:
1) uziv. privetivy vstup
2) to same vystup

Ten program napises na terminalu, posles ho do pocitace ve vypocetnim
> [...]
> treba klidne na PIC. Vezmes Pascal kompilator treba od jugoslavske
> Mikroelektroniky, zdrojak prekopirujes a jako vystup pouzijes seriovy
> port. Program bude plne pracovat, samozrejme s omezenim na dostupnou
> pamet dane platformy. Cisla seradi. Zrovna jako pod Windows, pod
> Linuxem, pod MS-DOSem apod.
>
> Totez je o tom Basicu. Kdyz si udelas programek pro simulaci pristani
> na mesici, vypocet prvocisel, vypocet dne v tydnu pro nejake datum
> atd., tak je uplne jedno, jestli to pobezi na papirovem pocitaci z
> ABC, IQ-151, PMD-85, kapesnim pocitaci Sharp, v MS-DOSu, ve Windows,

Kdyby to bylo takhle jednoduche, tak se zadne dalsi jazyky
nevytvareji, a svetu vladnou "opravdovi programatori" kteri pouzivaji
FORTRAN.
(doporuÄŤuji text "http://www.logix.cz/michal/humornik/Pojidaci.Kolacu.xp" -
je to docela stare, ale presto dobre)
Kazdy jazyk ma sva pro a proti a do jiste miry se od ostatnich jazyku
lisi. Asi je malo lidi, kteri by pogramovali 3D hru v Pascalu.
(nerikam ze to nejde ;) )

Je treba rozlisovat mezi algoritmy a programy. Neni to to same ale lide (a
vy vyse take) to casto zamenuji.

Koneckoncu zrovna Java je mozna vsechno mozne, ale rozhodne ne hezke a
> rychle a pouzitelne GUI. Takze zase je fakt, ze mozna by se i aplikace
> v Jave snadno prenesla na IQ-151 bez grafickeho modulu :-)))

Dle meho nazoru Java hezke a pouzitelne GUI je, ale jeste mnohem vic.
Proc by jinak
byla jednĂ­m z nejrozsirenejsich jazyku? Ale toho IQ 151 bych se taky bal :)
Mel jsem tu cest s grafickym rozsirenim pro Basic na PMD 85-2A a byla to
sila :)

Prosel jsem od BASICu - G na PMD 85 pres Visual Basic 6.0 a .NET az k
Pascalu , C++ ,
Jave a asembleru a ze vseho nejvice me oslovila Java. Tak nejak tusim ze era
jednoho operacniho systemu pomalu konci s tim jak se pocitace dostavaji ze
stolu kancelari do kapes uĹľivatelu. A pokud bych mel jmenovat jazyk, ktery
spolehlive spustim na vsech techto pristrojich, tak by to VisualBasic nebyl.

Muj prvni prispevek do tohoto vlakna spise reagoval na jazyk C#, coz je
microsoftem predelana java..o vhodnosti/nevhodnosti VB zas tak presvedcen
nejsem..

Nicmene kazdy asi mame svuj oblibeny programovaci jazyk
ktery je "ten nejlepsi" ;) U me to je zatim Java.

Zdravím do Ústí nad Labem a přeji klidny zbytek prac. týdne.

JD

--
//   Josef Dvořáček - josé
//   mobil:   608 563 558