Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Duben 25 11:53:15 CEST 2008

andrej jancura wrote:

> To je dobre, len musis dat vhodnu hodnotu.

Jak jsem psal a uz jsem si to i nasel ta vzdalenost je podle knih (nasel
jsem to treba v High-Speed Circuit Board Signal Integrity, S. C.
Thierauf) zavisla na velikosti mezery mezi pary, ne tedy na sirce
vodice. Vzhledem k tomu mi moje volba 4x vetsi vzdalenosti (40 mils)
prijde dostatecna - podle uvadenych grafu je pri 40 mils vazba
minimalni. Ale je pravda ze nejaka simulace by se hodila. Jen se mi
spatne prijima nejake cislo bez udani duvodu.
> Sonet je jediny free, ktory poznam. Ale nie je na vsetko a vysledky treba
> brat orientacne. Ale na to, aby clovek dostal aspon obraz o rozleni pola, to
> staci.

Uz ho hledam, ale nemuzu najit. Myslel jsem si ze to patrilo k Ansoftu,
ze byla Serenada a Sonet, ale nedari se.

> Myslim, ze Graham a Johnson vydali tituly dva. V tom druhom by mali byt uz
> aj diferencialne pary. Tituly najdes na Amazon-e a ostatnych knihkupectvach.

Podnazev Black Magic :-)   Tu mam na stole 600 km odsud :-)
> Ano, pozriet si teoriu vedeni a anten a podla toho volit dlzky vodicov
> l/2,l/4 a podobne. Okrem toho, ja osobne by som volil pady a prechodky
> kruhove namiesto 6-uholnikov. Ale to je uz prilis velka teoria a nechce sa
> mi to rozpisovat, suvisi z geometrickym faktorom.

Zakladni povedomost o rozlozeni pole u zakladnich tvaru na PCB mam. Je
pravda ze jsem predtim uplne zapomnel na korekci vlnove delky podle Er
materialu, hanba me fackuje. Geometricky faktor mi nic nerika, ale
vzpominam si ze na skokovych zmenach tvaru narusta intenzita pole
idealne do nekonecna coz neni dobre a proto jsem dal na kriticka mista
ty oble spoje. Vias me nenapadlo dat kulate, uz se stalo ... dve kliknuti.

Tosa