OT: predpatecni -opravy a co dal

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Duben 24 12:13:36 CEST 2008

To zalezi na tom, co je to za zakaznika. Pokud je to spotrebitel dle
zakona o ochrane spotrebitele, pak jeste zalezi, po jak dlouhe dobe to
reklamoval, protoze tam se to lisi i v ramci tech dvou zakonnych let.
Pokud to spotrebitel neni, pak to zalezi vylozene na smluvnich
ujednanich mezi dodavatelem a odberatelem.
V tomto pripade se asi nejedna o spotrebitele, jestli tomu dobre
rozumim.

Neni to EU, je to firma, tedy prodava to dal svym zakaznikum, reklamace po
23 mesicich, mesic pred koncem dohodnute zaruky.
Vime, o co ve skutecnosti jde. Zacali vozit jine levne typy nekde z vychodu
a hledaji cestu, jak vratit tyhle. Jaxem psal, jedna je zcela nepouzita.

> Vysledkem je, ze priveze 23. mesic 3 stejne pristroje, jeden
> nepouzity a dva nekompletni, z toho jeden ve spatnem stavu, bez
> konkretniho popisu zavad,
Tak kdo to prijimal a proc to prijimal, kdyz neni popis zavad?

Zel bohu jsem u toho nebyl, ale byla to chyba, nicmene se ukazalo, ze
reklamace je neopravnena.

> Za prace se vystavi faktura a firma se vyzve k jeji uhrade a po ni
> si muze zbozi odvezt. Ta to odmitne a zada zruseni kupni smlouvy
> (!). Duvody jsou zcela bezvyznamne.
Jake?

Asi tusite o co go, je to venkovni jednotka klimatizace, tvrdi, ze nevedeli,
jake je v nich chladivo....
To jako ze kupujete auto a po dvou letech reklamujete, ze nevite na co to
jezdi... v dokumentaci je to uvedeno.
Jsou dodavane bez chladiva a plni se u nas, mame to i v nasich papirech.

> Ubehne mesic, zbozi je po zaruce a lezi. Firma je opet vyzvana k
> zaplaceni a prevzeti zbozi s tim, ze bude od data XX uctovano
> skladne a take penale. (mimoto dluzi i za jine zbozi). Co dal?
No s neplatici je to problem vseobecne. To ti nikdo nic moc ucinneho
neporadi... Vymahaci agenturu nebo bouchace?

S tim nemam zkusenosti. Jen mi neni jasne, jak dlouho se takove veci
skladuji. Prece to nejde naveky.

AZE

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory