GSM brana - pripojeni analogoveho telefonu k GSM modulu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Duben 20 17:24:12 CEST 2008

> Dobry den,
>
> znovu se obracim na konferu s prosbou o radu. Nejak to tady zapadlo.
>
> Muj problem je nasledujici. Mam pres linku pripojen ke GSM modulu
> hands-free telefon. Zapojení vidlice je zde:
> www.prenos.puhy.cz/vidlice11.JPG - funguje to dobre, az na ozveny v
> telefonu, ze ktereho volam.
>
> Neporadi nekdo jak se zbavit ozveny ve vzdalenem telefonu (GSM?). Pan
> Kuba tady nastinil reseni, ale verim, ze by to slo jednoduseji. Nasel
> jsem toto zapojeni: http://bramo.ic.cz/images/sch20.GIF ale nelibi se
> mi, ze tam ta linka neni diferencialni.

> [...]
Zdravim,
  nu, rekl bych, ze ta Vase odporova vidlice je az prilis zjednodusena,
ta nebude mit dostatecny utlum odrazu.
  Navrhoval bych pouzit vnitrek bezneho analogoveho telefonu, pricemz GSM
modul by se zapojil misto jeho elektroakustickych menicu - mikrofonu a
sluchatka. Tim by se pouzila vidlice tohoto telefonu, ktera sice ma take
mistni vazbu, ale mohla by mit o dost lepsi utlum odrazu nez to R reseni.
Pokud by se pouzil stary telefon, pozor na to, ze je konstruovan pro
pouziti uhlikove mikrofonni vlozky, kterou trvale proteka stejnosmerny proud.
Asi bych pro oddeleni smeru GSM -> telefon pouzil transformator. Opacny smer
by snad nemelo byt treba oddelovat, tam uz je hovorove trafo v tom telefonu.
  Zdravi Pavel Troller