OT: vrtana studna

"Ing. Libor Konečný" support@mikrovlny.cz
Úterý Duben 15 20:18:23 CEST 2008

Dobry den
Kazda  firma nejdrive musi vyhledat nejvhodnejsi misto vrtu,
predopkladam ze ho budete chtit jako zdroj vody.
Dle  zkusenosti dane firmy lze  odhadnout jake podlozi se nachazi v dane
hloubce, kde bude priblizne voda  a zda bude treba vrtat s chlazenim a
kompresorem (obdoba priklepove vrtacky) nebo jenom klasickym vrtakem od
toho se odviji i cena za metr vrtani.
Vse zalezi v jake hloubce je voda, to je predmetem projektu, ktery
predchazi vrtu.
Dejte si pozor na jednu vec,  at je to se zarukou, pokud se vrta zdroj
vodniho pramene, ve smlouve musi byt, ze kdyz voda nebude, pripadne bude
tam 20 litru za hodinu  tak to nebudete platit. Pripadne zaplatit jen
zalohu a zbytek az po provedeni cerpaci zkousky , zda tam te vody tolik je.

Vyvrtana zemina se vzdy dava bokem takze nejake to blato bude, pokud se
vrta do kamene tak pouzivaji kompresor a chlazeni , vrtani je o dost
pomalejssi, pokud jste na samote, nebo mate velky pozemek, tak nemusite
resit sousedy ;-)

Do vrtu se pak dava PVC vlozka nejcasteji tusim 250 mm.nekdy se stava ze
jim to tam nejde dat a ke konci flaknout mensi prumer,takze spise bych
volil dle reference ostatnich v okoli.
Ptat se vzdy na koncovou cenu za metr, s vyvlozkovanim obsypanim a
zakoncenim (takovy modry kominek, s deklem a kladkou, vyrovnat se az pri
cerpaci zkousce s protokolem kolik m3 za den z toho muzete dostat. U
cerpaci zkousky je nejlepe byt osobne at tam dana firma v pripade suche
diry codu do vrtu nenaleva ;-)
Mozna se to zda usmevne, ale u nas v okoli takto jedna firma studny
provadela , bylo to pred 5 ti lety v obcanskem joudovi.

LK