Pripojeni na mic a sluchatko v telefonu

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pátek Duben 11 21:08:36 CEST 2008

Jan Půhoný napsal(a):

>Dobry vecer,
>
>tak jsem to predelal nasledovne http://www.puhy.cz/telefon2.jpg -
>pouzil  jsem odporovou pasivni vidlici a kupodivu to celkem funguje.

Jo to je ono - takhle jsem tu vidlici mel zapojenou.....

> Az
>na priserne ECHO v mobilu, ze ktereho na to volam.

To je dane prave  tou spatnou izolaci 4 dr portu.

>Da se s tim neco delat (?), opravdu me nenapada, jak se toho zbavit.

Da... to Zv  musi byt naprosto stejne jako je telefon s linkou
pripojeny na 2 dr strane a   porty MIC a speaker by mely mit stejne
impedance.
Coz  se da zajistit velmi tezlo pro ruzne kmitocty. Predevsim impedance
telefonu a vedni je slozita a spatne se simuluje kombinaci R,L,C ...
Jinak to Zv se v praxi nazyva "napodobenina" a ma prave napodobit ten 2
dr telefon s vedenim.

Profesionalne ( profi GSM brany ) se to resi signalovym procesorem.

>Pokud jsem zkousel ruzne nastaveni side tone a echo cancelation u GSM
>modulu, moc to nepoha - problem je v te vidlici.

Jeste se da pouzit na te strane vstupu pro MIC rizeny zesilovac -  zisk
se musi ovladat signalem z  SPEAKER vystupu a to nasledovne:
Pokud je signal na vystupu  SPEAKER, je nutno zmensit zisk zesilovace
do vstupu MIC  ( treba na A = 1 )
Pokud signal neni , zvetsit zisk zesilovace. Rizeni by melo mit urcitou
casovou konstantu ( nabeh a dobeh ) cca 200- 400 ms .
Tenhle system se pouziva u "hands free" v automobilech a prakticky
vylucuje plne duplexni hovor. Mozna si to lide ani neuvedomuji , ale  z
auta lze mluvit
vicemene pouze simplexne s tim, ze nemusim klicovat. Nakonec ani  prez
GSM sit  neni mozne plne duplexne mluvit - urcite kazdy zazil situaci,
kdy si vzajemne skaceme do reci a nasledne vyckavame na odezvu.