Letadla a vůbec - takové jedno víkendové upozornění

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Neděle Duben 6 06:46:16 CEST 2008


On Sat, Apr 05, 2008 at 10:04:58PM +0200, HW CNCnet.info wrote:
> Vy jste v zajeti sveho bludu, ktery se opira o to, ze rychlost otaceni 
> kol je v nejake souvislosti k rychlosti letadla vuci vzduchu.
> 
> To je jasne pitomost - predstavte si letadlo co pristava na jedouci vlak.
> 
> Nebo jeste lepe :-))) Predstavte si to opacne :-)))
> 
> Mame LETICI letadlo (nemusime tedy resit zda vletne - vime ze leti), 
> ktere bude pristavat na onen pas ktery se toci presne stejne rychle jako 
> letadlo leti. Myslite ze v okamziku dosednuti na onen pas okamzite zmizi 
> dopredna rychlost letadla? Pak byste musel vysvetlit kam se podela jeho 
> kineticka energie, kterou mel tesne pred sednutim.
> 

Jenze tady jde o STARTUJICI letadlo. Proc nemuzete pripustit, ze
tah motoru letadla, ktere se (v pocatecni fazi) vuci zemi/vzduchu
nepohybuje ("strahavani" vzduchu pasem bych skutecne zanedbal:D),
NEMUSI nikdy vyvolat takovy vztlak, aby se letadlo "odlepilo"
od pasu.

A bude to zaviset na velikosti, tvaru a blablabla letadla ;)

P.T.

-- 
Petr Tomasek <http://www.etf.cuni.cz/~tomasek>
Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net



Další informace o konferenci Hw-list