ATMega128, gcc a data ve FLASH

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 17 21:28:26 CEST 2007

Zdravím,

> Dovolim si svuj pristup uvest na pravou miru. Nemam nic proti OS ani proti
> CS, kazda forma ma sva pro i proti. Vyhradu mam obecne k porusovani licencni
> polityky nastavenou autory a v tomto pripade je  uplne jedno jedna-li se o
> OS ci CS. Toto jde ruku v ruce i s pravzlastni kategotii volne zvanou "dobre
> mravy" A tak samozrejmne neskonale obdivuji autory, kteri "vyvynuly" svuj
> vyrobek na bazi prace nekoho jineho bez uvedeni zdroje ci podilu puvodnich
> autoru.

Nu, tohle právě se podle mne v OS nestane - když by někdo ukradl něčí source,
mírně jej poupravil a publikoval jako čistě své dílo, pokud na to původní autor
přijde, má plné právo vymahat dodržení své licence (jako např. GPL) -
v civilizovaných zemích i soudní cestou. To, že jeden source je klonem druhého,
je snadno prokazatelné. A jelikož se pohybuji prakticky výhradně v OS světě,
vím, že to se tam stává opravdu jen velmi zřídka.

> Uvedu priklad - kdysi (no neni to tak davno) jsem spachal ICD2clone - jiz v
> nazvu jsem zduraznil, ze se nejedna o nic zazracnaho, ze jde jen a pouze o
> KLON vyrobku ICD2 nekoho jineho, tedy nejde zde o nic nove vybudovaneho "na
> zelene louce" .

Zde je třeba pro správné pochopení určité objasnění. ICD2 je předpokládám Open
Source aplikace, vydaná pod určitou licencí, např. GPL. Vy jste přebral source
(tj. udělal jste tzv. "Fork", jak se říká), doplnil nějaké funkce, publikoval
a ponechal samozřejmě údaje o původních autorech, jen jste se tam připsal jako
autor toho klonu. Nebo je to jinak ?

> Na druhou stranu mohu spatrra uvest obdobny produkt, ktery
> je sice take jen a pouze "KLONEM" ale o kterem autor toto taktne zamlcuje a
> naopak se hrde zastituje plnou kompatibilito s ICD2 :))

Zajímavé. A jak to víte, že to je "KLON" a ne "REWRITE" ? Máte tedy k dispozici
source konkurenčního autora, srovnáním např. diffem vyjde, že třeba 70% řádek
je kompatibilních, a přesto v licenčních souborech není ani slovo o původníĺ
autorovi ? To je zlé. To chce "občanské upozornění z místa bydliště :-)",
protože tohle by se fakt dělat nemělo. Být já orig autor, tak po něm jedu.

> A o tomto to cele je - kocka necht je zase kockou, veverka veverkou a
> drevokocura nechme detem do pohadek :))))

Naprosto souhlasím. To mne třeba vadí na Microsoftu, že krade v OS světě, ale
jelikož jeho produkty jsou CS, nemůže mu to nikdo dokázat. A on si pak ještě
drze nařkne Linux, že porušuje patenty. Tak tam by se s tou čistkou mělo
začít, pěkně odzhora :-).

Zdraví Pavel Troller