OT:Ještě jednou k l i m a

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Září 15 20:50:02 CEST 2007

On Sat, 15 Sep 2007, Brandejs Petr wrote:

> Dobrý podvečer. Mají u nás v Tescu split klimatizaci COOLEXPERT09 a
> COOLEXPERT12 (topný výkon 2,5 a 3,5kW). Obě za 8999,-. Už jsem na 95%
> rozhodnutý, že tu 12-ku koupím na přitápění v přechodných obdobích topné
> sezony. Oproti přímotopu je to perpetuum mobile. Obě jsou samoinstalační
> split klimy, vč. R407. Podle ceny si dokonce myslím, že ani neví, co
> prodávají a tu "12" prodávají za cenu "9".

Spis je to cena 'na zimu' kdy se klimatizace prodavaji dost blbe.

> Od nákupu už by mne mohla odradit pouze něčí špatná zkušenost s touto
> značkou. I když v dnešní době se stejně všechny dělají v Číně:)
> Vím, že tu před cca měsícem debata o klimách jela; zajímá mne hlavně názor
> na tu značku, jestli to někdo z Vás nezná...

Ani ne tak se znackou, ale spis osobni nazor - nekupoval bych zbytecne
silnou klimu do mistnosti kde to neni treba. Ono to funguje tak ze po
zapnuti kompresor te klimy jede az se mu podari vychladit vyparnik tak
ze se prestane odparovat chladivo, tim mu klesne tlak na vstupu a rozdil
toho tlaku vystup/vstup zpusobi vypnuti kompresoru.

No a vetsi klima ma vetsi vyparnik a vic chladiva a ten vyparnik ma
teplotu hodne pod nulou. Z toho plyne ze vetsi vyparnik se musi ofukovat
vetsim proudem vzduchu aby to na nem nenamrzalo a taky ze akumuluje vic
'zimy' na jedno zapnuti kompresoru. To hafo studeneho vzduchu pak chladi
mistnost bez ohledu na to ze uz je vychlazena dost a i kdyz kompresor
nejede. Takze vetsi klimatizace v te mistnosti zpusobi pri chlazeni vetsi
vykyvy teploty kdyz ma 'overkill' vykonu.

Idealni je priblizit se vykonem te klimy max potrebnemu vykonu pro trvaly
chod. No a vubec nejlepsi je kdyz to ma stridac a kompresor se otaci
otackama aby daval vykon presne potrebny pro chlazeni - pak vykyvy nejsou.
Ale to uz je jina trida klimatizaci i kdyz uz jsme to taky videl v nabidce
supermarketu.