Poradek v "C"

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Sobota Září 8 19:08:07 CEST 2007

At 10:47 8.9.2007, Michal HW wrote:
>Soubor se includuje do vice modulu. Nebude vadit kompilatoru ze ma definici
>UART_STAV a UART_VYSLEDEK ve vice modulech? U typedef to je jasne, ale
>nejsem si jist u vyctoveho typu.

Nevadi, includujte 1x, popr. nastavte prvni hodnotu explicitne.

>Narazil jsem na nekolik zpusobu nazvu funkci a promennych. Jakou mate
>zkusenost z praxe?

Madarska notace je fajn, nevadi ani jeji MS forma, tj.
g_pbtBleble (globalni pointer na byte)
g_sBlabla.m_szText (zero terminated string ve globalni strukture)
atd.

Funkce pojmenovavam bezpodtrzitkove, uppercasuju pismenka tj. ReadFile, je
to pomerne prehledne.

Dulezita je _jednotnost_, prehlednost pro autora, spravne odsazeni, male
odchylky od 'beznych ocekavani', pokud to ma dal udrzovat/pouzivat nekdo
jiny a tak.

Pouzivat lowercase promenne, nebo prehrsel jednopismenkovych, to bych
hodnotil pomerne negativne.
Ale proti gustu...

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.