Jaky terminal pro binarni cisla ?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Září 7 09:38:06 CEST 2007

Jakub Ladman wrote:

> Terminal pana Braya je zase podle me zkusenosti schopny kousnout cela wokna.

Toto sa stava ak sa nastavi hardwarovy handshake, odosle sa znak (ktory
samozrejme neodide), na co vyzera Bray ako zamrznuty (lebo caka kym sa
ten znak odprasi), a pri pokuse o zabitie to zvykne spadnut cele. IMHO
je to problem okien a nie pana Braya, resp. len pan Bray (jakozto
amater) neimplementoval korekciu na dementnost oknoidnych ovladacov.

Pozrite sa, ja netvrdim ze je to program uplne dokonaly, len na dany
ucel je lepsi nez cokolvek ine (teda ak Vam nepripada kliknutie na
tlacitko DTR aby sa nastavila prislusna linka menej prijemne nez napisat
"set DTR high <enter>"). Hovorim o navrhu, vyzore, a nie o konkretnej
implementacii. No a hovorim o tom, ze som pod linuxom nic podobne
nestretol, a ze je to viacmenej problem v mysleni linuxakov (ktory, co
som tiez podotkol v suvislosti s tym screenshotom, sa medzicasom
ciastocne posunul od "command line is kewl" do bezducheho oknovania).
Alebo, aby som nebol zle pochopeny, je to skor o tom, ze struktura
vacsiny programov v akomkolvek prostredi je dana nejakym stadovitym
efektom (ta preoknovanost je akysi standard windouzov) - to mozno je
dobre pre vela aplikacii, ale pre niektore to je vyslovene zle; no a aby
sa nasla vynimka, je potrebne ozaj talentovaneho jedinca; no a ocividne
tych vyvojarov na win je drviva vacsina, takze aj keby bolo u linuxakov
v priemere vacsie percento tych talentov, globalne je mensia sanca u
linuxu objavit vynimocne dobre navrhnuty program. Nehovoriac o tom, ze u
linuxakov prevlada nutkanie robit dalekosiahle novoty v "systemovom"
smere, prip. nejake mimoriadne rozsiahle projekty typu browser; a na
bezne aplikacie pre beznych uzivatelov sa hladi viacmenej zvrchu.

A mimochodom, do linuxu ako takeho som sa naviezol teraz prvykrat od
zaciatku roka; ak Vam rypanie do anarchistickeho-sebaobdivujuceho
sposobu myslenia napr v minulopiatkovom threade o cecku pripadalo ako
rypanie do linuxu, mozem len pripomenut to prislovie o trafenej husi.

A mimochodom ste uz asi stvrty v tejto debate ktory chce
protiargumentovat tym, ze vo win to nie je lepsie (aj ked Vy ste to
sformulovali inak), pricom som presne to iste napisal hned na zaciatku.

wek

PS. Prosim Vas, neberte to tak vazne, je piaaatoook... :-)