OT: Proč OpenSource

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Září 6 16:16:26 CEST 2007

Ha, aky to zmierlivy ton, trciaci do bojovych fanfar v tomto nadhernom
flame!

Galloth wrote:
> Zminovanou vyhodou je, ze pokud mam zdrojaky, tak si to
> MUZU predelat jak chci a to je ta vyhoda bodu 1, alespon tak jak jsem
> ji pochopil ja.

Ja som netvrdil ze je ZLE ked su k dispozicii zdrojaky; len to, ze to
nie je nevyhnutne zle ked nie su k dispozicii (hm znie to ze keby sme na
toto nasadili nejake logicke pravidla ze je to to iste, ale nie je)

> jeste ja pisete o "spolecnych kniznicich" (jestli jsem spravne
> pochopil, mate na misli sdilene knihovny u windows dll) tak zde je
> problem s ruznymi verzemi. Pokud nainstalujete novy program ktery
> prepise knihovnu, muze Vam prestat chodit jiny program pracujici s tou
> strasi verzi. Tento problem lze samozrejme resit ruzne, ale jeho
> reseni do znacne miry ovlivni prave onen jednotny pristup. A je treba
> si uvedomit, ze nejlepsi a vsemi uznane reseni pravdepodobne existovat
> nebude.

Tomuto presne nerozumiem, len mam naivnu predstavu, ze tie zdielane
kniznice boli tvorene so zamerom ich zdielat, takze by sa mal najst
sposob ich zdielat, a kedze ich maju zdielat rozne programy od roznych
ludi, ten sposob by mal byt jednotny... to ze nejaky program nechodi s
novsou verziou kniznice nie je v poriadku, samozrejme, aj ked beriem ze
sa to stava; a mate pravdu ze by mal na to existovat mechanizmus
vynimiek, ale nemal by sa pokladat za standard.

wek