Re: OT: Proč OpenSource

Galloth lordgalloth@gmail.com
Čtvrtek Září 6 15:51:43 CEST 2007

2007/9/6, Jan Waclawek <wek@evona.sk>:

> Mno ale to ste zase nepochopili co som chcel povedat ja. Vy k tomu
> pristupujete presne ako v tom nedavnom flame zastancovia C, ktori
> tvrdia, ze vsetko je len otazka samodiscipliny (napokon, ta analogia
> *NIX/C nie je nahodna, vsakano...)
>
> Inaksie povedane, ani v *NIXe podla vsetkeho neexistuje jednotny a
> jednoznacny pristup k tomu ako a kde schovavat napr. prave tie
> konfiguracne data, binare, spolocne kniznice, cokolvek ine; nehovoriac
> uz o tom, ze by tento jednotny pristup podporoval priamo operacny system
> (poskytnutim prostriedkov/kniznic, ako aj "organizacne", popisom
> [...]
Jednotny pristup existuje. Problem je, ze je jich nekolik podle toho,
co kdo povazuje za prehlednejsi. Pokud mam zdrojak, tak ho muzu
zkompilovat bez toho, abych cokoliv upravoval a ono to bude fungovat a
nahraje se to do relativne standartni adresarove struktury. Ale jak uz
bylo psano, tak kazdy muze mit jinou predstavu, jak by to melo
vypadat. Pokud jsem spravne pochopil Vase prispevky i prispevky pana
Trollera, tak prave vy dva muzete poslouzit jako dobry priklad
protikladnych nazoru na to, jak by ten pristup mel vypadat (pokud
nepochopil, tak mi prosim verte bez prikladu, ze takovy lide
existuji). Zminovanou vyhodou je, ze pokud mam zdrojaky, tak si to
MUZU predelat jak chci a to je ta vyhoda bodu 1, alespon tak jak jsem
ji pochopil ja.

jeste ja pisete o "spolecnych kniznicich" (jestli jsem spravne
pochopil, mate na misli sdilene knihovny u windows dll) tak zde je
problem s ruznymi verzemi. Pokud nainstalujete novy program ktery
prepise knihovnu, muze Vam prestat chodit jiny program pracujici s tou
strasi verzi. Tento problem lze samozrejme resit ruzne, ale jeho
reseni do znacne miry ovlivni prave onen jednotny pristup. A je treba
si uvedomit, ze nejlepsi a vsemi uznane reseni pravdepodobne existovat
nebude.

--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz