OT: Proč OpenSource

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Září 6 14:26:38 CEST 2007

Zdravím,

> Mno, to co pisete ma vlastne este viac utvrdzuje v mojom presvedceni o
> nepouzitelnosti Linuxu pre beznu kazdodennu pracu... (a mozeme to
> pokojne prehlasit za vyhlasenie flamu, ak chcete).

Vyhlašujte si, co chcete :-). Já s vámi flamovat nebudu. Já na to pokojně
odpovím svým názorem a pokud chcete, můžete zase dštít oheň :-).

> Mimochodom, Vas bod
> 1. svedci len o tom, aky bordel v skutocnosti tie *nixy su (o nic mensi
> ako Win, a to ich tymto nijako neobhajujem).

Opravdu ? Ale to jste jej asi nepochopil. Dobrá, rozvedu jej více. *ixový
systém je přesně takový, jaký jej jeho admin chce mít. Je-li admin (a dnes
už ani ne řadový admin, ale spíše maintainer distribuce, neboť dnes to
většina lidí, používajících tu kterou distribuci dělá po něm) bordelář,
bude celý systém v bordelu. Já se snažím o opak. Alespoň na Linuxech dnes
převládá strategie "jutový pytel" - vše se instaluje do společných adresářů.
To je pravě to, co se mi nelíbí a ve své distribuci to chci mít jinak. Proto
každé aplikaci vytvořím speciální adresář, např. /opt/aplikace, a ta v něm
bude "self-contained", čili vůbec nic z té aplikace "nevyčuhuje" do dalších
částí OS. Můžete tomu říkat bordel, já tomu říkám pořádek :-).

Naopak, znám z doslechu a taky z wine takovou jednu věc, které se říká
"registry". Přiznám se, že i těch pár programů, co v tom wine občas pustím,
za pár týdnů tuhle věc znečistí natolik, že i přeplněná popelnice má proti
ní čistotu operačního sálu :-). Nechápu, jak toto může fungovat v systému,
který kromě ní žádné jiné konfigurační úložiště nemá.

A k ostatním bodům taky máte nějakou trefnou poznámku :-) ?

> Vlastne, ak na takychto postupoch trvate aj v pripade malej a pomerne
> trivialnej aplikacie na manipulaciu so seriovym portom, potom vlastne
> nieco tak lahko pouzitelne ako je onen terminal ani nie je pre Vas, a
> skor sa k Vasemu postupu hodi akysi nie prilis pochopitelny a z toho
> dovodu tazko a namahovo pouzitelny i ked urcite prespekulovany
> linuxoidny tool (ano, hovorim o minicome). Neberte to prosim ako urazku
> - kazdy sme inaksi.

Já jsem ale nedoporučoval minicom, ten opravdu nemám rád. Doporučoval jsem
c-kermit, protože je naprosto geniální v tom, že na vše má příkaz a
naopak je naprosto neklikací a dokonce nemá ani ten stavový řádek :-).
Já holt jsem takový, že mám rád něco, co se dá vyjádřit slovně. Mnohem
radši napíšu "set speed 115200" než abych si jednou kliknul. A ještě něco,
v mé práci občas musím navigovat druhé. Alespoň mně přijde jednodušší
říct mu do telefonu třeba "zadej příkaz 'reload system now'" než "klikni na
menu system, najdi funkci reload, vyleze podmenu, z něj vyber hodnotu
"system", vyleze okénko, klikni na Yes, vyleze druhé okénko, na to dej
No" :-).

> Viete, aj ja mam casto pocit, ze to, co robia ini, je neadekvatne, a
> musim nad tym mat kontrolu; ale v dnesnom svete, ak chcem nieco aj
> urobit, musim tento pocit castokrat potlacit. YMMV.

Ale to je naprosto v pořádku :-). Jen se nesnažte činit své závěry
obecně platnými. Máte velice subjektivní pohled na věc, stejně jako já.
I tak jsme bratři na této zemi a měli bychom se mít rádi :-).
Když řeknete "Fuj, tohle jídlo mi nechutná", můžete si ulevit úplně
stejně, jako když řeknete "Fuj, tohle jídlo je hnusný", ale rozdíl je
v tom, že v prvním případě jasně deklarujete svůj osobní názor, zatímco
ve druhém případě to zobecňujete, čímž se můžete dostat snáze do
konfliktu s někým, komu to naopak chutná :-).

Zdraví Vás
   Pavel Troller