Re: Avr FUSE a LOCK BIT

magixe@volny.cz magixe@volny.cz
Úterý Září 4 13:37:07 CEST 2007

Diky za típnuté obrázky. Už mě to dupe :-)

Jinak k předchozím návrhům.
Používám k AVR zatím MikroPascal neb v pascalu se orientuji
ale jazyk C je pro mě až příliš nestravitelný zejména jeho
nepřehledný syntax. No ale to není duležité. Mám tedy na výstupu
HEX soubor a ten potřebuji dostat do aplikace.

Hw jsem navrhnul tak že zjednodušeně řečeno na DPS je
ATMEGA a FTDI232R který zprostředkovává komunikaci
mezi PC a aplikací. Takže mě napadlo FTDI zneužít i jako
programovací "interface" toho ATMEGA. Puvodní byla myšlenka
dát FTDI virtuální COM port a skrze něj naprogramovat
aplikaci pomocí PONYPROG. Tato myšlenka je neprůstřelná
neb PONYPROG a FTDI nejde dokupy - resp na vině jsou patrně
virtuální ovladače COM portu. Výsledkem je neunosně dlouhá doba
programování v řádech desitek minut.

Takže jsem se octnul trošku v outu :-)
Napsal jsem tedy programovací utilitu pro AVR
která využívá přímých D2XX ovladačů pro FTDI
a BITBANG mod. Takže k aplikaci připojím USB kabel
vemu utilitu a HEX a nahraju nový firmware do aplikace.
Doba programovaní je cca 1min u ATMEGA128.
Možná přijdou ještě nějaké optimalizace.
Zapojení COM>ISP puvodně odpovídalo zapojení
pro PONY PROG. Sw lze ale upravit i pro jinou
konektáž FTDI >>ISP.
Nebo lze využít jako USB programátor pro AVR.

Diky za info
s pozdravem
Milan