Převodník USB <> RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 3 13:43:45 CEST 2007

Rollfree wrote:
> Trochu mimo puvodni dotaz : s jakymi kupovanymi prevodniky
> mate pozitivni zkusenosti ?
>
> Ja pouzivam ty od Aligatora pro novejsi Siemense (od S55 vys).
> Je tam PL2303 a mam s nima (mozna na rozdil od jinych lidi -
> parkrat to tu slo) maximalne dobre zkusenosti.
> Slysel jsem o problemech s timhle cipem, tak jsem tim propojil
> 2 PC a nechal to Xmodemem prenaset data na 115 kbit/s
> cca 48 hodin. Bez jedineho opakovani paketu. Mozna mam
> stesti na drivery.

Mno,

drivery prilozene k roznym kupovanym prolificoidnym geretom mi nikdy
nesli; a nesli mi ani tie zalepene v WXP (na stroji na ktorom su vypnute
automaticke upgrady). Vzdy som si musel stiahnut aktualnu verziu.

Raz som robil pomerne seriozny prieskum konkretneho kabla s PL2303 a
dopadlo to zle: http://www.8052.com/forum/read.phtml?id=98145 .Bohuzial,
ten kabel uz nemam; a ked som sa to pokusil nedavno zreprodukovat s inym
kablom, uz to chodilo OK. Tie svaby maju minimalne 3 verzie podla webu
Prolificu, a tipujem, ze este viac verzii ktore oznacene nijako nie su a
lisia sa trebars firmwarom mcu co je vo vnutri nadratovany (co nie som
si isty ze tam je ale mozno ano).

Prave ta neistota ma nuti nedoporucovat PL2303, ale radsej FTDI (aj ked
netvrdim ze tie su 100% perfektne, to nie je nic a nikto, samozrejme s
vynimkou mna :-P ).

wek

PS. Ten Vas test nemusel byt dostatocne preukazny, napr. Xmodem z PC do
PC s pomerne velkou urcitostou necvicil handshakom.