Algoritmus: usecka, kruznice

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Září 1 18:36:24 CEST 2007


Tak tohle zrovna moc jednoduche neni, jelikoz musite
znat souradni X a Y ( ato znamena odmocnovat), 
kde vykreslite bod (pocatek, konec primky).

Mozna Vas to prekvapi, ale rychlejsi jsou goniometricke funkce.
Sveho casu jsme to resili tak, ze jsme si udelali jednotku uhlu
jeden hecadecimal. Tech pak bylo 256 kolem dokola :)).
Pak uz stacila mala tabulka od 0 to 63 hezadecimalu pro sinus
(cosinus se odvodil) a bylo to (Z80 CPU).

Hlavnim kriteriem pri kresleni kruznice je jeji kulatost, tj. s kolika
segmentu (usecek) bude poskladana (vetsinou je to primo umerne R).
a pak jiz uplne jednoduse:

X= Xr + R*cos(alfa)
Y=Yr + R*sin(alfa)

Xr a Yr jsou souradnice stredu, R polomer, alfa je aktualni uhel.
Sin, Cos jsou tabulkove funkce, takze nakonec nejvice casu stravite
v kresleni usecek.

	Slavek

> Na kruh bych sel pres x^2+y^2=r^2, nenapada me nic, co by 
> mohlo byt jednodussi. Zrejme bych to rozdelil jak kolac na 8 dilu.




Další informace o konferenci Hw-list