CPU s jednou instrukci ;).

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Říjen 18 02:01:19 CEST 2007

Trochu sa doplnim. napr. uz tu zmienovane nacitanie 8-bit konstanty do
registra bude instrukcia dost casto pouzivana. Nech je to len 0.5% zo
vsetkych instrukcii v _priemernom_ programe. To sa uz oplati na to
vyhradit samostatnu instrukciu, miesto nacitania nejakeho SFR a
naslednych operacii, ktore dosiahnu vypocitanie ziadanej konstanty v
registri (v najjednoduchsom pripade by bolo 256 registrov s
konstantami). Podobne to bude s dalsimi instrukciami, povedzme call a
ret.
Aby som uzavrel moje (mozno zle) uvahy, myslim si, ze pomer "pocet
instrukcii"/"vykon _bezneho_ programu" bude lepsi pri viacerych
instrukciach, ako jednej. Ona ta jedna instrukcia a z toho vyplyvajuca
nutnost si k niektorym praktickym cinnostiam pripravit data / nasledne
ich vycitat, bude zvadzat k makram. Makro ako take nie je na zavadu,
ale fyzicky v CPU si vyziada viac strojovych cyklov a kazde jeho
pouzitie zaberie viac programovej pamate. Ak su aj toto kriteria pri
vymyslani LEPSIEHO a DOKONALEJSIEHO procseora, myslim, ze dospejete k
tomu, ze predsa len bude lepsie niektorym instrukciam vyhradit vlastny
operacny kod.

miro