doma upeceny procesor

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Říjen 16 00:21:16 CEST 2007

>PS: <podpich bez urazky>taky pascalista a "protirecivec" (naschval
>nepisem odporca) jazyka C, sa nan odvolava... hm.. hm.. hmmmmm.....
></podpich bez urazky>   :-)))

Mno praveze je to myslene ako dalsi kopanec a pluvanec na C... Jazyk v ktorom nikto nevie co presne znamena jeho zakladny datovy typ... Vlastne by som sa len spraval presne podla litery K&R.

Oni to totiz zvrzali prave K&R. V K&R sa pise, citujem:
"The range of both int and float depends on the machine you are using; 16-bits ints, which lie between -32768 and +32767, are common, as are 32-bit ints. "
"C provides several other data types besides int and float, including:
 char      character - a single byte
 short     short integer
 long      long integer
 double    double-precision floating point
The size of these objects is also machine-dependent. " (Chap. 1.2)

Ako vidite, podla K&R nie je slusne zadefinovany ZIADNY z datovych typov bezne pouzivanych v ich vlastnom jazyku. Ako perlicka, na niekotrych pocitacoch tej ery vyslo int prirodzene ako 36-bitove... C89 do toho vnieslo slabe svetielko, napr. definiciou, ze int je NAJMENEJ 16 bitov. Stale dost chabe, aj ked uznavam, ze tymto padom dost tazko prehlasim moju inkarnaciu C pre QR6 za ANSI, ak budem trvat na 6-bitovom int. V C99 sa to pokusili vsetko zachranit definiciami v stdint.h, ale to ma tusim len formu doporucenia a maloktory bezne pouzivany prekladac stdint.h ma vobec vo svojich standardnych headeroch (nieto ze by sa mu este pokusili spravit nativnu podporu priamo v prekladaci).

Pfuj.

wek