doma upeceny procesor

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Říjen 15 23:56:12 CEST 2007

--- Jan Waclawek <konfera@efton.sk> wrote:

> Mno, kolega mi povedal presne to iste. Nechapem. Co vlastne mate
> proti 6 bitom? To je napriklad v K&R cecku presne jeden int! :-)

Netrufam si na 100% protirecit, ale ak sa dobre pamatam z citania
prekladu K&R knihy C, tak int tam bolo 16 bitove.

Niekde inde bolo uvedene, ze datovy typ integer je platformovo zavisly,
lebo ma sirku (pocet bitov) zhodnu so sirkou datovej zbernice
procesora. Preto je na 16-bitovych procesoroch (OK - lepsie povedane
kompilatoroch pre 16-bit procesory) 16-bitovy int, na 32-bitovych CPU
je 32-bitovy int. Uznavam, ze toto asi plati az od 16 bitov, lebo aj
pre 8-bitove uP je (zauzivany?) int 16-bitovy... (napr. AVR).

> Alebo, inak povedane, schovate do toho celu abecedu aj s cislami, pre
> hardcoristov, celu Baudotovu tabulku aj s tou shiftovanou!

Je rozdiel 6-bitova aritmetika a 6-bitova ASCII tabulka. ...si
myslim...

> Sak to tam aj pisem. Nie je problem to rozsirit, ale naco. Takto to
> presne vyjde na jednu lacnu 8-bitovu EPROM (FLASH, emulator, BBRAM,
> cokolvek) pre program a jednu lacnu 512kB EPROM/FLASH pre ALU s hafom
> (64) operacii.
>
> No a ze to je takto tazkopadne? No a co? Uzitocnych projektov tu bolo
> uz dost. :-)

Tieto 2 odseky beriem :-)

miro

PS: <podpich bez urazky>taky pascalista a "protirecivec" (naschval
nepisem odporca) jazyka C, sa nan odvolava... hm.. hm.. hmmmmm.....
</podpich bez urazky>   :-)))

Check out the hottest 2008 models today at Yahoo! Autos.
http://autos.yahoo.com/new_cars.html