Spinani elektromagnetu ze starteru MOSFETem?

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Neděle Říjen 14 16:41:52 CEST 2007

asi by som sa pozrel osciloskopom na prud a napatie tym tranzistorom.
Takto sa tazko hovori.
Pri spinani/rozpinani je treba zabezpecit spravnu komutaciu inak tam
budu napatove spicky. Pri zapinani moze zase tranzistor znicit prudova
spicka. Kedze je tam zelezo narast prudu nie je obmedzeny indukcnostou
cievky.
Pri jednom zapnuti raz za cas to nemuselo vadit, pri systematickom sa
moze nieco uplatnit. Takze osciloskopom skontrolovat priebehy, ak tam
nebudu ziadne nebezpecne spicky z nameraneho skusit zbezne odhadnut
stratovy vykon v tranzistore a dat vsetko dokopy...
Aj ked ta ziarovka ma nieco do seba... Ked nebude fungovat stroj aspon
si bude moct servisak precitat dokumentaciu :-))
b.