Odolnost HDD pri castem zapisu

Bitovod hw@prelude.cz
Sobota Říjen 13 14:45:43 CEST 2007

No ono je to v malem vyvojovem webserveru, ktery sleduje verzovani
vyvijenych aplikaci, verzi zapisuje do stale stejnych souboru jejich
prepisem, tedy nedojde k jejich relokaci. Netvrdim, ze to je navrhnute
idealne, ale z hlediska zateze serveru je to asi jedna z rozumnych variant.
Samozrejme by to slo prepsat na "prepis soubor, jen pokud se zmeni cislo
verze", ale s tim ma ten disk daleko vic prace pri cteni dalsich atributu...

Uvidime, treba si to nelehne tak brzo, je to reseni, ktere potrebuju udrzet
neco pres rok.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Slavomir Skopalik" <skopalik@elektlabs.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 13, 2007 1:27 PM
Subject: RE: Odolnost HDD pri castem zapisu

HDD v tomto rezimu vydrzi obvykle (tj. ne kazdy, ale neni to dano timto)
nekolik let.
Napriklad databaze FirebirdSQL prepisuje hlavicku datoveho souboru
s kazdou transakci. Tech transakci mivam obvykle nekolik milionu
rocne a zatim zadny problem (nekolik desitek DB po cele CZ+okoli).
Pokud chcete mit o neco vetsi jistotu, kupujte disky z kategorie
enteprise (napriklad WD Raptor, nebo RE2 edice),
ty jsou staveny na provoz 24x7.

Slavek