este k tym MKO

Pátek Říjen 12 15:48:11 CEST 2007

Hezké odpoledne,

    tak to moje chlupatice dělala pokusy a zjistila, že 74121 je dosti
přesný obvod a dodržuje dobu kyvu jak má. NE555 je na tom o hodně hůře a
TS555 ani nemluvě. Zatím co 74121 dodržela kyv s přesností na deseti
sekundy u délky 5s tak oba vychvalované obvody měli problém se u 1s
udržet na jednu desetinu. Bipolární verze to zvládala o něco lépe.

    Jako nejlepší se nakonec ukázala kombinace 7400 + 741 a nějaká
bižuterie kolem :-)

    Pokud bych dělala časovač na takovouto dobu, dala bych tam asi
nějaké digitální udělátko. Ale já si ověřovala jeden obvod z knihy.
Jednalo se o měření kapacity podle délky kyvu MKO, takže proto jsem
bádala tímto směrem. Bylo to hezké bádání, ale zatím končí, protože je
spousta jiné práce co je potřeba udělat (například zkoušeč na ASE4) a
tak si budu pamatovat, co jsem zjistila a nechám to na "někdy příště" :-)

    Jen nevím, co přesně potřebuje TTL oproti "normálním" součástkám.
Kvalitní napájení potřebují přece všechny obvody. Nebo na něco
zapomínám? (v rozvodu kondenzátory, široké spoje vedoucí napájecí proud)

					Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186