ROUTER

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Říjen 9 12:49:16 CEST 2007

> Dobrý den, prosím o radu.

Zdravím,

> Doma jsem před rokem na internet pořídil router, přes který je na internetu manželka.( Pořád jsme se dohadovali o PC...   :-))     ).
> Připojení mám na číslo mé síťové karty v mém PC a router se tedy tváří jako můj PC. Včera spojení přestalo chodit,
> tak jsem znovu router nainstaloval jako před rokem.

> Jenže když spustím třeba : ping seznam.cz   -je vše OK - odezva 40ms.
> Pokud to udělám podruhé, již to nejde. Po vypnutí a zapnutí routeru při stále spuštěném PC zase jde ping jen jednou.

To je velmi podivné. Ping nemá žádný kontext či stav, kde by se dalo rozlišit, zda běží poprvé či podruhé. Předpokládám OS windows; tamní ping neznám. On se sám ukončí po nějaké době ? Nejde tam nastavit, aby pingal trvale ? To by mne zajímalo - očekávám, že po chvíli pingat přestane. Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Taky předpokládám, že ten router pro ten druhý počítač dělá NAT. Je možné z toho počítače pingnout gateway (tj. ten router ?)

> Totéž je při otevření prohlížeče. První zvolená stránka se mi otevře a druhá již ne.

Též velmi divné, takřka nepochopitelné jinak, než že to zpočátku jde a pak jít přestane.

> Pokud připojím PC přímo na síť, je vše OK. No ale druhý PC je bez sítě.
> LED na routeru se tváří pořád stejně jako před rokem.
> Co s tím?? Odešel mi router na věčnost, nebo se to nějak opravit nebo aspoň nějak otestovat jak to s ním je ??

Použít tcpdump nebo třeba wireshark před routerem a za routerem a pozorovat, co se kde ztrácí ?

> Honza.

S pozdravem Pavel Troller