Laser z DVD

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Sobota Říjen 6 19:39:38 CEST 2007

Zprovoznit pulzni rezim laseru != pustit do toho pulz energie (elektrickeho
proudu). Laser pro pulzni rezim musi byt pro tento rezim specialne
konstruovany a funguje to tak, ze se do nej energie pomalu pumpuje, to
znamena elektrony se nechaji vyskakat do excitovaneho stavu, kde maji
dostatecnou dobu zivotnosti, a pak se vsechny najednou nechaji seskocit dolu.
Zatimco u kontinualniho provozu je naskakovani a seskakovani z excitovane
hladiny vyvazeny kontinualni proces.

Rekl bych, ze u techhle DVD laseru se bude vetsi nez normalni proud menit
prevazne v teplo a laser se navic bude nicit. Myslim, ze to vyrobci maji
dobre vymyslene tak, aby se z toho pri dodrzeni provoznich podminek dostala
maximalni mozna efektivita.

Jakub Serych