LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

Delphin delphin@post.cz
Pátek Listopad 23 14:23:13 CET 2007

> 3. V souvislosti s tim , me napada jake je ucinnost toroidniho trafa s max
> odberem rekneme 100VA, jednak pri max zatizeni a pak jak se ucinnost memi
> s zatizenim (0-
> 100% >? Po teto informaci prahnu jiz delsi dobu, ale nejak nemohu najit
> relevantni informace a nechce se mi to promerovat. Ted me mapada, pokud
> mam toroid s dvema
> vynutimi na sekundaru a vyuziva se jen jedno, ma druhe nezapojene vliv na
> ucinnost ?

Trafo dimenzované na dvě vinutí má také jádro dimenzované na patřičný výkon
a pokud používáte jenom jedno vinutí, musí se magnetizovat více materiálu,
než by bylo skutečně potřeba a to znamená zbytečné magnetizační ztráty a tím
menší účinnost, ale není mi známo, kolik to dělá zrovna u trafa 100VA.