OT: Jak elektronikou proti hlodavci

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Čtvrtek Listopad 22 15:30:48 CET 2007

Nemáte někdo zkušenost s elektronickým plašením myší? Přestože v domě máme kočku a už dlouho jsme neměli žádnou myš,

dnes mě vzbudilo ve tři hodiny v noci úporné chroupání někde uvnitř izolace šikmé střechy v podkrovním pokoji. Kočka na to

bojovně koukala a já do stěny zuřivě bušil, ale výsledek byl žalostný. Pokud chroupání vůbec někdy přestalo, během pár minut

nebo spíš vteřin opět začalo. Hlodavec se musel do střechy dostat zvenku po stěně domu, na které je popínavý břečťan. Už

vloni jsem viděl myš, která hodovala v krmítku pro ptáky za zavřeným oknem a po vyrušení odešla po stěně na zahradu. Letos

asi zatoužila po teplejším pelíšku. Problém je ten, že se na ni nemůžu dostat. Jedině rozebrat střechu. Asi v půl páté jsem si v

zoufalství vzpomněl na různé elektronické myšoplaše. Vzal jsem generátor a k němu připojil piezopípák a ten přilepil lepicí páskou

na stěnu. Frekvenci jsem nastavil tak, abych nic neslyšel. Chroupání bohužel pokračovalo. Zkusil jsem nastavit obdélník a frekvenci

takovou, aby se ozývalo pomalé ťukání. Samozřejmě také bez úspěchu. Ani jsem se nedivil. Když jí nevadilo moje zuřivé bušení

pěstí. Vrátil jsem tam pískání a přes pokračující chroupání nakonec únavou usnul. Ráno bylo ticho. Bojím se ale další noci.

Nemáte někdo nápad, jak na hlodavce?