Proudovy chranic

Delphin delphin@post.cz
Pondělí Listopad 19 12:17:09 CET 2007

Message> Jen takova zajimavost - je normalni, aby vypnul subj. pri spojeni
PE a N (L vypnuta?)
> Uz se mi to stalo 2x pri stipani kabelu, (L byla urcite vypnuta ;-) ),
> vysvetluju si to tak, ze je nejaky rozdil potencialu mezi PE a N, ale
> nemel jsem po ruce merak, to snad
> muze byt jen v radu mV...V, ne? To by stacilo?

Za normální okolností prochází proud jenom N a PE nikoliv. Po zkratování N s
PE se proud rozdelí podle impedance a teoreticky bude PE procházet cca 1/2
proudu v N, pochopitelne konkrétní hodnota závísí od místních podmínek.
Proud bude unikat z N pres proudový chránic a vracet se zpet pres PE mimo
proudový chránic. Teoreticky tedy stací zatízit N proudem cca 60 mA a
chránic po zkratování vybaví.