Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Listopad 18 09:49:25 CET 2007

Tak som sa trocha pokusil si doplnit vzdelanie, a zistil som, ze toto he bohuzial tema, kde je na inete o niekolko radov viac balastu nez relevantnej informacie.

Zaver je vsak taky, ze WiFi je vo svojej podstate asymetricka zalezitost - AP je master a koncove zariadenia su slave. Z principu AP vysiela aj prijima v kuse (minimalne "beacon", t.j. znacky) a viacmenej v kuse mu musi ist aj processing - a so ziadnym (alebo len nejaky velmi obmedzenym a v praxi nepouzitelnym typu vypnutie cez iny kanal) powersave modom sa u neho vlastne nerata, kedze standardny model je, ze AP je namontovany v hoteli alebo v obchodaku v podhlade stropu rovno vedla rozvodu elektriny.

Na druhej strane, u koncovych zariadeni sa priamo s powersave rata, a moduly maju specifikovany prikon pri vysielani (obvykle okolo 1W pri plnom vykone), prijimani (obvykle 0.5W) a za hrst roznych setriacich modov, ked sa zobudza len na pocuvanie tych znaciek (a vobec sa nevysiela), s prikonom klesajucim niekam do oblasti 0.1W.

Takze moja predstava by bola mat na tom kopci dva moduly patriace do "zariadenia" plus riadiaca jednotka. Tato cela zostava by mohla ist v "spacom rezime" az kym sa z niektorej strany nezobudi. Moze to okrem ineho znamenat aj poctivu filtraciu vselijakeho odpadu co chodi po inete nevyziadane, aby sa nebudili zbytocne; ale to predpokladam ze pan kolega Kuba ma v merku.

Neviem presne v com sa tie moduly lisia od modulov v AP - mozno nicim, len softom v riadiacej logike; kazdopadne ak take zariadenie (alebo adekvatne firmware do existujuceho zariadenia) neexistuje, tak to znamena vlastny vyvoj. Chapem ze to nie je priamociara, lahka ani lacna cesta, ale nie je to mozno aj prilezitost zaplnit existujucu malu dierocku na trhu?

Ja viem ze to znie naivne, takze ak niekto vidi viac do hlbky veci, prosim, smelo ma sprdnite.

wek