Energetika

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Listopad 15 16:03:07 CET 2007

> Nevím co zázraèného v tom udìlá ta bakterie,
>snad jen èást el. energie nahradí tou chemickou.

Presne tak.
Ziadne perpetuum mobile to nie je, len klasicky pokus konvertovat "nizkopotencialovu" bioenergiu.

Trocha som si zapocital. Energeticky ekvivalent 1l benzinu je asi 30MJ, to zodpoveda asi 0.25kg H2 (to znie dobre, toho benzinu je ak sa nemylim vyse kila), to pri atmosferickom tlaku znamena asi 2.9m3 vodika.

Na Slovensku jazdi denne velmi hrubo milion aut (a v Cechach dvojnasobok), pricom spalia tak desat litrov benzinu alebo nafty; teda by bolo treba vyrobit asi sto milionov kubikov vodika denne; takze pri ucinnosti 1 kubik vodika z 1 kubika maglajzu za den je to sto milionov kubikov maglajzu vo fabrike na vodik pre Ceskoslovensko.

V Orliku je asi tristo milionov kubikov vody, v Gabcikove asi dvesto.

Mno a takych "drobnosti" co treba doriesit bude urcite viac...

wek