JOB: nabidka : konstrukter HW

dejfson dejfson@gmail.com
Středa Listopad 14 13:16:55 CET 2007

No ja nevim jestli se tohle da aplikovat az tak doslova.  Uvedu priklad na
sobe: drive jsem pracoval s '51, AVR a nejakyma tema motorolama a se
skripanim zubu take v PICech (od kterych jsem rychle utikal. prosim no
flame), programoval jsem je ze zacatku vsechny v asm, dokonce '51 i v PLM,
ovsem uz je to nejaky patek. Clovek se vyviji a o jiste veci se prestane
zajimat. Zacnete pracovat s jinymi soucastkami, pracujete na vetsich
projektech, ve vyssich programovacich jazycich. Momentalne jsem ve stadiu
kdy jsem schopen navrhnout desku pro VME, PCI, vyrobit si v FPGA system on
chip, embedded desticku s linuxem, atd, tedy pomerne komplexni problemy. Na
asm jsem uplne zapomnel, ackoliv ho 'umim'. V zivotopise jej ovsem mam.
Kdysi jsem v nem delal, trvalo by mi tyden si znovu prohlednout syntaxi
jazyka, bez problemu bych ho po tom tydnu zase umel, ovsem Vasim testem bych
v zadnem pripade neprosel.

Tim chci jenom rici, ze podobnym kriteriem vytridite lidi kteri nemaji
potrebne informace v hlave. Nerika to nic o tom jak umi vyresit problem na
zaklade dostatku vstupnich informaci (napriklad mit po ruce pricurku). A
zase muj osobni priklad: ackoliv si myslim ze uz jsem dost VHDL kodu napsal,
nemuzu rici ze bych Vam z hlavy napsal nejakou entitu, porad u sebe mam VHDL
referencni prirucku protoze jsem si jeste nikdy poradne nezapamatoval jak je
to s konverzema mezi integer a std_logic_vector a dalsima ficurinama. Navic
starat se o blbosti jako stredniky a spravny syntakticky zaznam pouze odvadi
od prace. Tudiz existuji pomucky, napr xemacs, kde je uzasny VHDL-mode ktery
to 'nepodstatne' dela za Vas. Ackoliv si nepamatuji jak se takova entita
zapise, napsal bych Vam na ten papir asi tohle:

C-c C-t C-p s
C-c C-t C-p N
C-c C-t C-p u

C-c C-t e n
C-c C-t a r
----------> zde vlozit svuj vhdl kod:
----------> napr:
  qout ,, qin when Ris<tab>(CL<tab>);

A je vymalovano. (mimochodem - zkuste si otevrit xemacs s nejakym VHDL a
napiste ^^^^ tohle. budete prekvapeny). Zadnou VHDL syntaxi si nepamatuju,
tohle mam napsano behem 20 sekund, vyleze z toho entita kterou potrebuji,
dela co chci, je syntakticky spravne a je rychle udelana, coz je to co kazdy
zamestnavatel potrebuje. Kdyz po me budete chtit napsat entitu na papir nebo
snad i rucne(!!) natukat do pocitace, nevim jestli bych to se vsema
strednikama a carkama zvladnul. Asi ano, ale trvalo by to podstatne dele a
omezil bych se pouze na zapis uzitecneho kodu. Samozrejme u pohovoru se
nehledi na vsechny detaily, ale pripada mi zvlastni ptat se na syntaxi
jazyka.

Predpokladam ze i na ten assembler existuji podobne editory ktere si
pamatuji klicova slova jako brne, loop, jmpne a podobne, ktere jsou
mimochodem dost specificke pro kazdy procesor, takze vypovidaci hodnota o
tom zdali dokazete zapsat smycku v tom a tom assembleru je temer nulova.

Jako mnohem lepsi varianta se mi jevi pohor na cely den, a to takovy ze
zadate praci na malem projektu, napr nejakou stupiditu typu navrh
mikrofonniho predzesilovace od 'a' az do 'z', zadatel si sedne ke komplu kde
je nainstalovano vse potrebne a dela co muze aby danou ulohu vyresil.

par takovych pohovoru jsem take prosel. nevyhoda tohoto typu je ze
potrebujete dost mist k 'sezeni'. kdyz Vam prijde 15 lidi, musite je posadit
k 15 pocitacum :), proto je tato metoda pouzivana predevsim velkymi
head-hunters.

d.

Prisel jsem na to, ze kdyz nekdo rekne, ze umi k necemu ASM, je potreba