JOB: nabidka : konstrukter HW

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Listopad 14 11:14:57 CET 2007

Tak preji hodne uspechu a trpelivosti pri pohovorech. Sehnat
kvalifikovanou pracovi silu byl problem i v Praze - mysleno z pohledu
toho, ze tady zije vice lidi, ne ze jsou chytrejsi ;). Sice tehdy bylo
lidi na pohovoru docela dost, ale ty znalosti, to bylo vetsinou opravdu
ubohe. Ovsem jsou to zkusenosti par let stare, treba je to dnes uplne
jinak ;))).

Dovolim si par mych zkusenosti z pohovoru. Urcite bych si nedovolil
nekomu radit, jen se rad o zkusenosti podelim, popovidat si o tom snad
nemuze nicemu skodit.

To Vam chlap donese desku, ze je to jeho vytvor a kdyz mu ukazete na
jeho vlastni desce LM317 a zeptate se co to je, bohuzel to nevi ... asi
to nemusim dal rozvadet.

Velice se mi osvecilo nechat kazdeho namalovat operak zapojeny se
zesilenim +1 a -1 a teprve pak melo (vetsinou nemelo) cenu se dal bavit.

Jeden z tech lidi byl tak vytremovany, ze se malem tuzkou netrefil na
papir, ale kdyz pochopil, ze atmosfera je pratelska, ze nic horsiho, nez
ze si jen popovida se mu stat nemuze, vysil na papir pred sebou bez
problemu vsechno a nakonec i slozitejsi veci, nez se chtelo - prvni
pohled na cloveka muze byt velice zavadejici.

Prisel jsem na to, ze kdyz nekdo rekne, ze umi k necemu ASM, je potreba
ho okamzite nechat napsat treba obycejnou cekaci smycku na papir
(priklad). Kdyz to nezvladne, alespon uz nebudete muset poslouchat, co
vsechno umi, kdyz to vlastne neumi - dal uz si da zkratka pozor co rika
a usetrite si cas i nervy a zaroven najednou clovek vidi, co vsechno
napsal uchazec do papiru a o cem najednou radeji taktne mlci.

Chapu, ze potrebujete cloveka a ne lidi vyhazovat hned pri pohovoru, ale
ono je lepsi vedet hned na cem obe strany jsou.

Tohle prosim berte jen jako stripky mych osobnich zkusenosti, urcite si
neodvazuji komukoli radit (pokud si o to nerekne), protoze jsou urcite i
lide povolanejsi nez jsem ja, pro hodnoceni uchazecu o praci.

--
Jiri Bezstarosti