Energetika

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Úterý Listopad 13 11:52:13 CET 2007

clanok som si precital ale mam viac otazok ako pochopenia :-) Bud je
velmi slendriansky napisany alebo je to len bublina. Vyzaduje to este
studium nezavyslych a hlavne renomovanych zdrojov.
Comu napriklad nerozumiem je ako sa reguluje vykon. Pisu ze nemoze
vybuchnut, lebo pri zvyseni teploty klesa intenzita stiepenia. Nepisu
ale ako sa reakcia riadi pripadne zastavi?
Dalej pisu ze v klasickom reaktore sa ohrieva voda/para ktora je pod
vysokym tlakom a je radioaktivna co v pripade pouziteho chladiva helia
nehrozi. Helium sa aktivuje tak isto ako voda. Aby sa z reaktora dala
dostat energia von tak musi byt helium tiez pod tlakom a vysokou teplotou.
Navyse molekuly helia su vyrazne mensie ako molekuly vody takze
poziadavky na materialy a tesniace prvky su niekde uplne inde ako u vody.
Cele mi to pripada take zvlastne... Bol uz takyto reaktor predvedeny v
nejakom renomovanom a doveryhodnom ustave?
b.