Cidlo na mereni vzdalenosti skrz hladinu

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Listopad 13 10:03:16 CET 2007

Ultrazvuk asi nebude pouzitelny.

Cast energie zvukoveho impulzu sa odrazi od hladiny, cast s utlmom
prejde k plavaku a spat a ak sa celkom neutlmi, mozno ju prijmete
senzorom. Budete musiet vediet oddelit echo od hladiny od naslednej
utlmenej ozveny a vyhodnotit, ktora cast z nej patri odrazu od plavaku.
A to je este otazka, co narobia odrazy od stien valca. Myslim, ze
"rozmaznu" ozvenu, cim sa detekcia cela ozveny od plavaku este viac
stazi.

Dalej budete musiet uvazovat, ze cast cesty prejde zvukova vlna vo
vzduchu a cast vo vode. Rychlost sirenia predpokladam, ze nie je
rovnaka (nechce sa mi teraz googlit :-)

Dalej (vo vzduchu to mam overene) musite uvazovat zavislost rychlosti
zvuku na teplote. Nie je to nijak zlozite, len na to nezabudnut.

No a v neposlednom rade, presnost ultrazvukoveho merania ratajte tak
cca 1cm, co je urcite nadmieru dobre povedzme na meranie hladiny vody v
studni, ale neviem, ci vam pre laboratorne ucely postaci... No, mozno
dokazete merat presnejsie, zavisi to od rychlosti MCU, presnosti
teplomera, atd..

miro

PS: viem, ze som neporadil ako merat, ale mozno som vam usetril
strateny cas a sklamanie

Be a better pen pal.
Text or chat with friends inside Yahoo! Mail. See how.  http://overview.mail.yahoo.com/