OT: exkurze v ústavu fyziky plazmatu

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Pondělí Listopad 12 22:39:22 CET 2007

Dobrý den,

Pokud by to někoho zajímalo co se dělo na dni otevřených dveří , tak
sice v letáku napsali že energie získaná fúzí bude u ITER sice  10x
větší jak energie do vytvoření fůze dodaná, ale nepočítají se do toho
dodatečné ohřevy a věci kolem!  Takže ITER bude mít tepelný výkon cca
400MW ale 400MW se do něj zhruba dodá. A při přeměně tepla  v
elektřinu by se z něj dostalo asi jen třetina až polovina tedy
maximálně 200MW spíše méně. Tohle mi řekl odborník co tam přednášel. A
bude tedy muset být postaven ještě jeden prototyp, snad již s
pozitivní energetickou bilancí a energetickým zázemým  ,to se již
pohybujeme 40 let v budoucnosti. Po téhle návštěvě jsem k termojaderné
fůzi ztratil důvěru ,že se někdy vůbec vyplatí a bude fungovat.

Mimochodem, nejstarší tokamak CASTOR bude přesunut po mnoha letech
služby na univerzitní půdu, kde by měl být znovu oživen pro potřeby
studentů. Jeho místo zastoupí COMPASS. Zrovna jej o víkendu
demontovali.

Zdeněk