měření krátkých časových intervalů

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Listopad 8 15:33:15 CET 2007

hech presne taky citac mam akurat na stole, akurat ma vela rokov a je na
nom napisane Philips. Inak je to uplne presne to iste :-)
Google este nasiel ze tu istu krabicu vyrabal aj Fluke
http://www.sjelectronics.co.uk/acatalog/PM6681.jpg

Ale k veci... Casovy interval sa da merat pocitanim impulzov, ale da sa
tak isto merat aj ako fazovy posun. Vezmime si ako priklad rutinne
meranie z praxe: dva 30GHz signaly vieme bezne merat s presnostou 1
stupen. Casove rozlisenie z toho vyjde nejakych 10 fs. U niektorych
modernych elektronovych urychlovacov je nutne dodrziavat casovanie s
presnostou este vyssou - niekde v rade 100 as. Systemy su zrealizovane a
funguju...

Cas je v sucasnosti najpresnejsie meratelna velicina.

b.