Re: Prijem DVB-T respektive utlum signalu ?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Úterý Listopad 6 10:03:35 CET 2007

Snad me znalejsi neodsoudi, ale zjednodusene je to asi takto:
BH vysila DVB-T 58k 770MHz vykonem 100kW coz odpovida napetovemu ekvivalentu
(75 Ohmu) 2740V (189dBuV, 80dBm). 2740V je teoreticke napeti, ktere
by muselo byt na plvlnnem dipolu, aby tento mohl vyzarovat 100kW, v
realu tam maji nejake lepsi anteny, tudiz maji nizsi napeti, ale pro
vypocet to je jedno. Pro 58 kanal plati, ze signal ma utlum 86dB/km.
Jinak receno 1km od anteny Bukove hory bude teoreticky signal o sile
189-86=103dBuV, pricemz kazdym zdvojnasobenim vzdalenosti se signal
zeslabi o dalsich 6dB,pokud se vzdalenost zvetsi na desetinasobek utlum
stoupne o 20dB.
Z vyse uvedeneho lze snadno spocitat, ze 40km od vysilace bude 189-86-20-6-6=71dBuV
(v km 10km*2*2). Jedna se o silu signalu na pulvlnem dipolu v miste
40km od vysialce
Teoreticky by vzhledme k citlivosti prijimace melo 71dBuV stacit, problem
je, ze tento vypocet neobsahuje korekci na deformaci Fresnerovy zony,
chceteli vliv prekazek na trase, tato korekce je nejcasteji 6-20dB,
prave v zavislosti na morfologii terenu, nicmene jak tu nekdo nanesl
jeden dva panelaky a muze to byt i 71 :-).

Pokud pouziji misto teoretickeho plvlnneho dipolu nejakou lepsi antenu
, treba klasicke sito, ktere ma na 58kanale zisk 10dB tak bych u me
doma mel mit signal 71+10=81dBuV a tak se nedivte , ze se divim, ze
nic nevidim. Zvlaste, kdyz na kopci za barakem (cca 400m) mam retranslacni
vysilac, ktery bere signal z Bukovky a kamarad vedle v panelaku DVB-T
chyta na 12cm prut, ktery dodavaji k PC TV karte s 80% kvalitou.
Problem je, ze jak na potvoru nemam solidni antenu a mereni jsem delal
s sitem , ktere ma integrovany zesilovac a s Pinnacle USB PCTV Hybrid
Pro Stick 330E u ktereho se mi nepodarilo zjistit citlivost prijimace,
jinak receno nevim zda neco chytam nebo zda bych chytal , ale zesilovac
v antene mi to prebudil, ci jinak dokur...

Doufam, ze jsem se ve vypoctu nijak zasadne nesekl a nesirim tu bludy,
nicmene on je stejne cely vypocet pro kocku :-)

Problem je, ze nemam , zadnou solidni an

>Můžete ten výpočet trochu rozvést?
Hodnotu výkonu jste zjistil jak?
Docela by mě to zajímalo.
Děkuji.