Konvertor pro FM rozhlas z DVB - T

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Květen 29 18:12:43 CEST 2007

> [...]
> dari. Pak se data rozdeli do neco prez 6000 skupinek a protoze postavit kolem
> 6000 samostatnych modulatoru je temer nemozne, interpretuji se data jako
> koeficienty DFT a provede se s nimi inverzni DFT, takze na vystupu je jakysi
> 8MHz siroku casovy prubeh vysilany po dobu jednoho symbolu (kolem 1 ms).
> Mezitim uz je zpracovan dalsi balicek dat pro nasledujici modulacni symbol a
> ten je pak zase cca 1ms vysilan atd.atd. No a ted v tom temer dokonalem
> pseudosumu hledejte nekolik bitiku Vaseho datoveho toku dane rozhlasove

No tak na tehle urovni tomu jeste rozumim, to je stejne jako DRM,
cehoz jsem si na dekodovaci strane i trochu naprogramoval (ta
kodovaci je preci jen o dost jednodussi, neni tam treba zadne
protivne estimace a dorovnavani frekvence).

> Ne opravdu nepomuze nic jineho nez cely STB s celym retezcem zpracovani
> signalu. Jedine zjednoduseni by mohlo byt v tom, ze by se specializovany STB
> osadil jednim tunerem a z nej by to lezlo do 7 dekoderu pro kazdou stanici
> zvlast. Ale nechtel bych videt cenu takoveho specializovaneho STB, ktery by
> se urcite nevyrabel masove.

Ja se porad nemohu ubranit optimismu po shlednuti toho DVB API.
Pristup k demuxu je zajisten, vystup do FM modulatoru by byl mozny
vicekanalovou zvukovkou. Osmikanalova zvukovka se bezne dostane v
radu set korun. Je to _mozne_. Ze se nikomu nechce napsat tech
300-1000 radek kodu lepidla, to je ovsem pochopitelne. Ale predstava
sedmi STB je taky dost strasna :).

Otazka je uzitecnosti celeho zarizeni. Z hlediska kvality nic moc,
dat do serie MPEG kompresi a frekvencni omezeni FM je trochu skoda.

ZdraviM.P.