OT: Jak z izolovanych bodu grafu spocitat tendenci?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Květen 25 10:56:57 CEST 2007

Dobry den,

> mate nekdo nejakou zkusenost s implementaci vypoctu tendence grafu z
> mnoziny izolovanych bodu?
>
> Jelikoz chystam prenaset data o pocasi i na male terminaly a do
> aplikaci, kde nelze zobrazit obrazky chtel bych alespon signalizovat
> tendence vyvoje grafu.
>
> Kdyz tak nejak patram v pameti kdyz jsem to kdysi delal na VS coby
> zapocet z programovani na superpocitaci PP06 tak se udelal nejaky
> rozklad do polynomu a z toho se spocitala smernice tusim ze derivaci
> funkce. Nicmene to mi prijde jako docela slusne zverstvo. Na to ze v
> [...]

reseni: prvni diference + filtrace (dolni propust). Obe operace jsou
LTI, takze nezalezi na poradi, v kterem budou provedeny.
Nejjednodussi filtraci mohou byt bud klouzave prumery nebo
exponencialni zapominani.

Casovou konstantu (zlomovou frekvenci) filtru musite zvolit tak, aby
oddelila zrno toho, co Vy chapete jako tendenci od plev toho, co
chapete jako sum (kratkodobe zmeny).

ZdraviM.P.