OT: Top/bottom posting [Was: Re: nascanování smluv ]

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Květen 24 14:49:22 CEST 2007

Zdravím,
  už i zde se rozvíjí top/bottom posting war... Ach jo :-/.
  Obojí má své výhody a nevýhody. Jsou mailing listy, kde přímo
v pravidlech stojí, že bottom-posting je závazný a top-posting je
nepřípustný. Jsou takové, kde to je opačně. A zdá se, že tento to
nespecifikuje.
  Výhody top-postingu:
  - Je-li čtenář obeznámen s průběhem diskuse, může číst jen začátek.
  - Doručují-li se jen části zpráv (např. forward na SMS, náhled v prohlížeči),
    je vidět alespoň kus nového textu.

  Výhody bottom-postingu:
  - Není-li čtenář obeznámen s průběhem diskuse, přečte to krásně odshora
    dolů a má perfektní přehled. Orientovat se v top-postingu může být někdy,
    zvláště při nekorektně označených citacích, zhola nemožné.
  - Odpovídám-li, obvykle stojím na konci (neboť jsem právě dočetl původní
    příspěvek) a proto plynule začnu připisovat text. Podotýkám, že to může
    záviset na použitém MUA a že ne každý toto může asi udělat.

  Co nelze doporučit: Kombinovat v jednom threadu top a bottom posting. V tom
pak aby se fakt prase vyznalo :-).

  Pro mne z toho vyplývá:
  - V konfeře s pevně stanovenými pravidly je dodržuji.
  - V konfeře bez pevně stanovených pravidel
    - odpovídám-li jako první, použiji bottom posting, neboť jej mám radši,
    - odpovídám-li jako druhý či další, použiji tu metodu, jaké bylo použito
      tím, kdo odpověděl přede mnou.
    - Neútočím na ty, kteří preferují něco jiného, než já. Taky bych nebyl rád,
      kdyby někdo útočil takto na mne. Chápal bych to jako omezování osobní
      svobody :-).

   S pozdravem Pavel Troller