I2C, jak dlouha muze byt ?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Květen 17 13:27:08 CEST 2007

Mno, viete, v podstate mate pravdu, to urcite ano. Samotna specifikacia
napriklad vobec nic o dlzke nehovori (okrem jednej zmienky o tom ze pri
dlhsich usekoch je potrebne viest zem medzi signalmi - a to "dlhsie" je
tam definovane ako 10 cm, aj to uz nieco hovori...). Specifikacia
vlastne len nieco nesmelo brble o 400pF celkovej kapacitnej zataze...

Ale este raz - ak sa vzdate tych pisanych ci nepisanych zasad (co u I2C
znamena drzat sa na doske resp. v krabici), vzdavate sa aj tych pisanych
a bohuzial mnohokrat aj nenapisanych "vychytavok", ktorych si mozete ale
nemusite byt vedomy. "Vsetko dodrzat" totiz v niektorych pripadoch
jednoducho nemusi stacit - to "vsetko" totiz nemusi nevyhnutne zahrnat
naozaj vsetky mozne sposoby zlyhania, nieco moze byt predpokladane
ticho, implicitne, "zo zvyklosti".

Je to jednoducho len o tom, ci sa chcete drzat v bezpecnej zone; alebo
mate chut experimentovat s vedomim, ze toho budete musiet odladit,
vyskusat ci premysliet si troska viac - alebo jednoducho to len risknete
a budto to pojde alebo nie. Smutne je, ze ti, ktori to len jednoducho
riskli a vyslo im to, castokrat vykrikuju, ze ved takto je to dobre a
staci to.

A toto nie je len o I2C... Skuste si spomenut, su to len zo dva tyzdne
ked som brblal v podobnom tone ma temu "programator typu hrdzavy klinec"
tuto s kolegom gatilom.

Mimochodom, este vseobecnejsia rovina tohoto isteho postoja sa vola
konzervativizmus, a hrdo sa k nemu hlasim.

wek