Auto nabíječka

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Květen 9 11:04:11 CEST 2007

Par poznamok medzi textom v rychlosti. Podrobne to bude, ked
zdokumentuje svoj vytvor :-)

--- Pavel Kadeèka <pavel.kadecka@gmail.com> wrote:

> Pokud staèí vysvìtlit slovem, tak mù¾u poradit. První pøedpoklad je
> umìt ho zapnout bez PC ;-)

PSON na zem :-)

> Dál - vyu¾ije se 12V vìtev, jak jinak, ve zdroji zpìtná vazba -
> odporový dìliè z 5V (nebo i z 12V), tak ten se musí poladit, napìtí
> se
> posune cca na 6V, logicky 12V se pak posune asi na 14,4V.

Spätne vazby odpojit uplne, nic neladit. Zavazbit si to nanovo len z
12V vystupu a nastavit na tych 14,4.

> Ideální je
> dát si tam po»ák a nastavit si nabíjeèku na proud, kterým chcete
> nabíjet.

No to neviem ako si predstavujete. Treba si urobit snimac prudu (napr.
0.1R), patricne upravit urovne a priviest ako dalsiu spatnu vazbu.
TL494 ma 2 zosilovace regulacnej odchylky, takze sa vhodne vyuziju (ATX
jeden z nich nepouziva).

> Ta zpìtná vazba je vidìt tady: http://www.pavouk.org/hw/atxps.html,
> odpory R25 a R26. Na plo¹òáku to bude tenká cestièka z 5V (12V)
> výstupu.
>
> Problém mù¾e nastat u ochrany proti pøepìí na výstupu, tak ta se musí
> taky vyøadit.

Toto maju rozne zdroje rozne, treba preskumat a vyradit ako pisete,
prip. prenastavit. Dalsiu ochranu mavaju proti pretazeniu z pomocneho
vinutia na trafe, tu doporucujem ponechat. Pri skrate reaguje
rychlejsie ako tavna poistka na vystupe, ktoru doporucujem zaradit tiez
ako najjednoduchsiu ochranu proti prepolovaniu accu.

> (Pokud chcete ze zdroje vyndat nìkterý pøebyteèný souèástky, tak
> nezapomeòte, ¾e tam musí zùstat minimální zátì¾, tj. odpory na ka¾dým
> výstupu).

Najlepsie je vypusit suciastky (diody, tlmivky, filtracne kondiky) zo
vsetkych nepotrebnych vetiev, potom nie su potrebne ani zatazovacie
odpory. Ja som vyhodil okrem 12V a -5V vsetku ostatne vratane obvodov
ochran a PG. Cim menej, tym prehladnejsie :-) -5V vetvu som ponechal
kvoli zapornemu napajaniu OZ, ktory mi pribudol prave na obvod snimania
prudu.

miro

PS: zapojenia hlavne ochran, spatnych vazieb a PG sa zdroj od zdroja
lisia. Treba sa pripravit, ze si nevystacite so schemami, ktore najdete
na webe. Zaklad je v zasade rovnaky, ale prave tieto "ficurky" si
budete musiet obkraslit priamo z plosaku.

Sucker-punch spam with award-winning protection.
Try the free Yahoo! Mail Beta.
http://advision.webevents.yahoo.com/mailbeta/features_spam.html