Atmel ISP89

Luboš Rückl lubos.ruckl@quick.cz
Úterý Květen 8 08:20:42 CEST 2007

Zdravim a pripojuji se do diskuse.Vcera jsem na siti nebyl.
Vidim, ze budu muset udelat revizi stranky biprogu a nektere veci tam
popsat podrobneji.

> No koukal jsem na ten Biprog a vubec z toho nejsem moudry.  Je v tom
> jednocip a umi to teda spolupracovat s AVR prog a STK500. Nikde jsem se v
> popisu nedozvedel, jake obvody lze programovat pod jednim a ktere pod druhym
> ridicim programem.
Nemohu tady vypisovat vsechny obvody, ktere podporuje STK500. Jsou to
snad vsechna AVR,
ktera Atmel vyrabi (a primo od Atmelu je jeste podpora AT89S51 a
AT89S52). Je velmi snadne
zjistit, ktere cipy to jsou. Nainstalujte si AVRstudio, spustte plugin
STK500 (i bez HW jde pouzit
v tzv. Disconnected Mode) a tam na karte Program v combu Device mate
potrebny seznam.
Potom je tady AVRprog. U nej je pocet podporovanych cipu mnohem mensi a
je to podmnozina
tech, ktere podporuje STK500 (jinymi slovy: STK500 podporuje vsechny
cipy, ktere podporuje
AVRprog a mnoho dalsich). Tady si asi polozite otazku, proc tedy biprog
spolupracuje s obema
programy. AVRprog (na rozdil od STK500) pracuje i bez spusteneho
AVRstudia. Snad to vic nemusim
rozvadet.
Jeste je ale treba neco dodat. Bez HW je obtizne zjistit, ktere cipy
AVRprog podporuje
(AVRprog nema Disconnected Mode). Je dokonce obtizne zjistit to i  na
strankach Atmelu.
A na rozdil od STK500 je take obtizne (prakticky nemozne) pridat
vlastnimi silami podporu nejakeho
dalsiho cipu (ktery neni podporovan uz od vyrobce). Jsou to jen takove
ty zakladni typy a zda se,
ze jejich pocet se s novymi verzemi AVRstudia nezvysuje. Je ale mozne
pouzit program AVRDUDE
a ten jich podporuje vice (i v rezimu AVR910 = AVRprog). Ja ho ale
nepouzivam a tak nemam prehled.

> Autor rozsiril Biprog i na AT89LP4052, ktere taky
> potrebuju programovat, predpokladam ze zmeny se tykaly pouze jednocipu v
> biprogu. Ale umi to i program v PC? A kdyz tak ktery?

Kdyby to nepodporoval program v PC, bylo by to k nicemu. Z predchoziho
odstavce vyplyva,
ze uvedene cipy podporuje pouze jeden program a to STK500.
Aby podpora fungovala, je třeba prislusne xml soubory (ze stranky
biprogu) prekopirovat
do adresare "Partdescriptionfiles" (soucast AVRstudia).
> Po pocatecnim nadseni a realizacnim vystrizliveni :-) s Atmel 89ISP vidim ze
> nejjednodussi bude koupit neco hotoveho, k cemu dostanu CD a ono to bude
> chodit na kazdem pocitaci ktery splnuje jasne dana kriteria.
Nechci Vas v zadnem pripade premlouvat, ale biprog je tak jednoduchy
(LEDky muzete vynechat
a jako prevodnik muzete pouzit MAX232), ze neni problem si ho realizovat
na nepajivem poli
a vyzkouset. Naprogramovany MCU Vam mohu poslat (za cenu MCU+postovneho,
tedy asi 100Kc).
> Uz jsem prolejzanim internetu stravil pul dne ...
> Andel

Pane Andel, uz skoro pred rokem (srpen 2006) jsme na stejne tema spolu
komunikovali
 v threadu "cim naprogramovat 89LP4051". Ja jsem si myslel, ze uz to
davno pouzivate :-) .
Proc jste se na uvedene otazky nezeptal uz tenkrat ?

--
Lubos Ruckl