Tajemno -- chovani stejnosmerneho (kartacoveho) motorku(zavislostproud->rychlost)

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pondělí Květen 7 22:27:19 CEST 2007

> Ano, vychazite ze silnoproudeho pojeti motoru s cizim buzenim
> jako idealniho transformatoru (gyratoru). Tento popis je ale
> bohuzel pro detailni rozbor me vicesmyckove regulace prilis
> zjednodusujici. Vzhledem k tomu, ze modeluji dynamiku motoru,
> vychazim z Newtonovy pohybove rovnice, kde zrychleni je
> umerne pusobicim silam -- tedy sile umerne _proudu_ a pak tem
> trenim, zatezi...

Moment, to je uplne jina uloha.
V tom pripade Vas ceka mereni momentu setrvacnosti a dalsi
veci (transformace momentu zateze, ....), ale nesouvisi to
s merenim ztrat !
Respektive byste mel merit ztraty i zateze :)).

> Vnitrni proudovou smycku potrebuji -- jinak mi motor shori
> (stalo se jiz nekolikrat loni, tedy nastesti driv shorely
> tranzistory v H-mustku). Nedelam nic nestandardniho, jde o

Pri mereni ? Ja to pochopil tak, ze chcete znat velikost
ztrat, tj. proud naprazdno, dobre je si zmerit i proud nakratko,
pak budete znat vnitrni odpor (ve Vasem pripade to znamena
mit regulovatelnou zatez od 0 otacek po cca 1 rad/ sec).
Ono totiz se u komutatoroveho motoru meni vnitrni odpor
prave s rychlosti otaceni v oblasti okolo 0 otacek.

Myslim, ze celkove vhodnejsi by byl graf zavislosti
proudu na otackach, reverzni funkci si jiz z toho
dokazete odvodit.

	Slavek