Tajemno -- chovani stejnosmerneho (kartacoveho) motorku (zavislostproud->rychlost)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Květen 7 21:58:01 CEST 2007

> Zkuste pouzit bezne analogovy merak.
> A pozor na jednu vec, zalezi na tom, jestli se
> motor jiz toci, nebo stoji, jelikoz soucinitel
> treni v klidu je vetsi, nez v pohybu (o cca 30%).

To je prave pricina meho podivu nad grafem, ktery to ukazuje naopak
:).

> Jeste jedna trapna otazka, proc merite zavislost
> mezi proudem a otackami ?
>
> Otacky jsou funkci napeti a odebirany proud naprazdno
> pri konkretnim napeti predstavuje Vase hledane ztraty.

Ano, vychazite ze silnoproudeho pojeti motoru s cizim buzenim jako
idealniho transformatoru (gyratoru). Tento popis je ale bohuzel pro
detailni rozbor me vicesmyckove regulace prilis zjednodusujici.
Vzhledem k tomu, ze modeluji dynamiku motoru, vychazim z Newtonovy
pohybove rovnice, kde zrychleni je umerne pusobicim silam -- tedy
sile umerne _proudu_ a pak tem trenim, zatezi...

Vnitrni proudovou smycku potrebuji -- jinak mi motor shori (stalo se
jiz nekolikrat loni, tedy nastesti driv shorely tranzistory v
H-mustku). Nedelam nic nestandardniho, jde o klasicky pristup v
kaskadni regulaci.

Dekuji za rady a preji hezky vecer,
Marek P.