Tajemno -- chovani stejnosmerneho (kartacoveho) motorku (zavislost proud->rychlost)
OK1UGA
ok1uga@volny.cz
Pondělí Květen 7 20:57:27 CEST 2007
Mě se na té charakteristice nezdá to, že i při proudech velikosti
nepatrného zlomku maximálního proudu se vám motor již točí. Tipoval
bych, že jste zralý na nobelovu cenu za mazadlo, které zcela odstraňuje
tření :-))). Neprohodil jste hodnoty pro osy X a Y ? Pak bych tomu rozuměl.
Motor by měl do určité hodnoty proudu stát. Teprve v okamžiku, kdy
překoná tření se může toztočit. V tom okamžiku otáčky skokově vzrostou.
To odpovítá Vaší charakteristice, jen osy jsou prohozené.
Martin.
Marek Peca napsal(a):
>> http://duch.cz/mp/dc_motor_proud_rychlost.gif
>>
>> Tento jev si nedovedu vysvetlit. Podotykam, ze motor je "core-less",
>> tj. nema krome permanentniho magnetu zadny feromagneticky prvek,
>> tudiz o nasyceni magnetika asi nejde. Vinuti je (pres komutator)
>> buzeno zdrojem konstantniho proudu, ktery je tvoren pomerne kvalitnim
>> PI regulatorem s merenim na 120kHz a akci na 20kHz.
>
>
> Omlouvam se za zbrklost, ale mozna jsem jiz na stope pricine
> prusvihu. Koleno charakteristiky totiz lezi velmi blizko hodnote
> proudu, odpovidajici 1 LSB 10bit A/D prevodniku (jak trapne, ze). Mam
> tam sice PWM a 6x prevzorkovani, takze mereni probiha i na zlomky
> LSB, ale nebude asi prekvapive, ze v teto oblasti je merena hodnota
> jiz spatna.
>
> Ba dokonce, obavam se, tomu bude "pomahat" i vnitrni odpor A/D
> prevodniku (obsazeny v jednocipu LPC2119), ktery taha signal s
> vystupnim odporem 15kOhm nekam nahoru.
>
> Pokud tqi pricina fyzikalni zahady v teto bote, pak se vsem
> zucastnenym omlouvam.
>
> Marek P.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
Další informace o konferenci Hw-list