Bezdotykove mereni otepleni soucastek

Stribrny, Vladimir Vladimir.Stribrny@fei.com
Středa Květen 2 15:59:37 CEST 2007

Mohu doporucit typ Voltcraft IR-362. Ma dobry pomer cena vykon. Lze nastavit emisivitu a dokonce ma externi termoclanek a moznost kalibrace emisivity. Velmi dulezitym parametrem je zorny uhel, ktery se udava jako pomer mezi vzdalenosti a prumerem zabrane plochy (cena roste s timto parametrem). Zde je kamen urazu, velmi male soucastky timto teplomerem nezmerite, na to je potreba ta kamera. Jinak opakovatelnost je dobra a presnost vase pozadavky splni. Laserove ukazovatko je pro blizke vzdalenosti k nicemu, paralaxa je obrovska. Osobne vyuzivam ulozeni maximalni hodnoty. Soucastku nebo misto, ktere merim "oskenuji" a zaznamena se maximalni teplota. Take z principu nelze merit s dostatecnou presnosti leskle povrchy (snizeni emisivity vede k velmi nepresnym vysledkum), ale pomoc je snadna - nalepit cernou samolepku.

            S pozdravem

                   Vladimír Stříbrný
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Karel Radkovský
Sent: Wednesday, May 02, 2007 1:05 PM
To: HW-news
Subject: Re:Bezdotykove mereni otepleni soucastek

Presnost vzhledem k ucelu pouziti postaci v radu jednotek stupnu, rekneme +-3 stupne.
Termokamera byla taky v uvahu, ale cena bude tusim radove trochu jinde (odhaduji, ceny jsem nezkoumal).
Jedna se mi hlavne o opakovatelnost mereni - napr. zmerim poprve, dostanu 40stC, zmerim podruhe, dostanu 55stC - tak to by bylo asi spatne :-/.

Ty levnejsi maji natvrdo emisivitu 0,98, u tech lepsich se da nastavit napr. 0,1 - 1,00. Predpokladam, ze toto nastaveni ma fatalni vliv na zmerenou teplotu. Nezalezi i napr. na uhlu mereni? Napr u SMD odporu, ktere maji leskly cerny povrch, zmerim kolmo nad povrchem a pak napr s uhlovou odchylkou 20 stupnu (uhlovych) - jak to ovlivni zmerenou teplotu?

S pozdravem
--
Karel Radkovsky