CLIP za roztrojkou

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Březen 23 18:55:49 CET 2007

> To je uplne jina paleta, Pro VTA je port na ustredne je uspusobeny tak,
> ze se necha nastavit proud, ktery je mezni pro vytvoreni smycky. Nektere
> automaty dokonce jdou natavit tak, ze uzavreni smycky = zmenseni proudu.
> V klidu se tam treba 40mA dobiji velke elektrolyty aby byla energie pro
> mincovni vahu atd...pri vyzvednuti proud pada treba na 20mA a obvody
> automatu ted ziji z tech elytu....

Huh ???
  Tak tomuhle nejak nerozumim :-).
  Kdyz je v klidu -> neni smycka -> 40 mA ? Kudy tedy ten proud tece, kdyz neni
smycka ?
  Algoritmus dobijeni jednoho z nich (Telkor) znam nahodou velmi dobre, jelikoz
je zajimavy, mohu ho zde pro zajimavost uvest.
1. faze - kondenzatory zcela vybite. MCU nebezi, vse bez potencialu, krome
   backup battery pro SRAM MCU. Po pripojeni linky se rozbehne menic, ktery bezi
   v "soft" rezimu, neni uzavrena smycka, proud cca 1mA, a ten (patricne
   znasobeny menicem) nabiji kondenzatory.
2. faze - napeti stouplo natolik, ze se "probudila" jednoducha CMOS logika.
   MCU dosud nebezi. Tato logika obsahuje v podstate oscilator, citac a dekoder.
   Po vetsinu stavu citace a dekoderu je menic v "full" rezimu, linka je
   vyzvednuta, tece tedy bezny smyckovy proud, menic stosuje do kondenzatoru,
   co to da. TUsim ze v jednom ze 16 stavu dekoderu se smycka vypina a prechazi
   se na chvilku do "soft" rezimu - duvodem je, aby USa ustredny nedetekovala
   trvaly proud jako poruchovou smycku a neodpojila napajeni (tuto vlastnost
   lze na ustredne zapnout/vypnout, ale pro jistotu se to radeji dela)>
3. faze: Napeti konecne stouplo natolik, ze bootuje hlavni MCU (8052).
   (V pristroji je jeste pomocne MCU validatoru minci, ale to se aktivuje
   jen kratce po detekci vhozeni mince). Displej zacina zobrazovat. Jsou-li
   dvere automatu zavreny a neni pritomen FPM modul (servisni modul opravare),
   zobrazuji se dle verze BOOT ROM budto cerne ctverecky stridave v horni a
   dolni polovine displeje, nebo "ruka s prsty" stridave v leve a prave casti
   displeje. BOOT ROM si zkontroluje stav RAM. Je-li program v RAM OK, skoci do
   nej. Neni-li OK a je-li OK alespon jedno cislo PMS (dohledove centrum), vola
   na PMS s zadosti o download programu. Neni-li OK ani jedno cislo PMS,
   zustava blikat ctverecky nebo rucickami, dokud k nemu neprijde technik a
   nenabootuje "rucne" budto z EPROM v FPM modulu (v CR se tusim nepouziva),
   nebo nezada platne cislo PMS centra. Po uspesnem downloadu programu do nej
   take skoci.
4. faze: Bezi MCU z programu v RAM. Nyni se kontroluje stav systemoveho napeti.
   Jsou tam tusim 3 stavy - <7V, 7-11V, >11V. Na displeji se nyni zobrazuji
   symboly techto stavu: -, + a *. Dokud neni nejmene 3x za sebou detekovan
   nejvyssi stav (*), pokracuje se v nabijeni dle algoritmu popsanem v bode 2
   (stale s pomoci te CMOS logiky, ikdyz MCU jiz bezi).
5. faze - provoz: Jakmile je nabiti kondenzatoru uznano za dostatecne, MCU
   zablokuje CMOS logiku "full nabijeni" a nadale bezi menic jen v "soft"
   rezimu s proudem <1mA. Jinak by se, krome jineho, nedalo do automatu volat,
   nebot by byl nabijecim proudem obsazen. Plne nabijeni samozrejme bezi vzdy,
   je-li uzavrena smycka, tj. s pristrojem se telefonuje. Po zaveru hovoru
   ale MCU a cely telefon zije skutecne jen z toho "soft" nabijeni. Verte
   neverte :-).

   K prenasecum VTA: Ano, neco podobneho existovalo napr. pro E10, ktera mela
tak maly smyckovy proud, ze se pristroj nenabil nikdy dostatecne a neprekonal
fazi 4. To se delo take s EWSD se starymi typy ucastnickych sad (desky CMRL)
pri dlouhem vedeni. Novejsi verze software EWSD (tusim od V9) umoznovaly jiz
programove nastaveni smyckoveho proudu a bod detekce uzavreni smycky. Stav
u systemu S12 mi neni znam, neprisel jsem s nim do styku.
V soucasnem stavu automaty hladce ziji z bezne linky bez nutnosti uprav
hardwarovych i softwarovych.
                            S pozdravem Pavel Troller