Nabijeni LiIon v mp3playerech

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Březen 22 14:27:40 CET 2007

JD napsal(a):
> No on to nemel byt dotaz, spis mi to nedalo sem tu "obludnost" neposlat.
> Kazdopadne diky za inspiraci, pekne zapojeni ze sehnatelnych soucastek,
> to se mi libi :)
>
> Jinak ta dioda v tom playeru mela ubytek o neco malo vetsi jak 800mV,
> takze to uz sme na tech 4,2V, ale samozrejme za predpokladu, ze nam z
> USB leze presne 5V, ja mam treba na USB neco kolem 5,1V...
>
> JDrozd

No nechci je obhajovat, ale krome te diody je tam jeste odpor - sice
maly, ale i na nem se neco malo ztrati a proste se predpoklada, ze to na
tom USBcku nemate tyden a tak je to v ramci prijatelneho rizika (aposn
pro vyrobce).

Navic lion nejsou lipolky takze sice jim to neprida, ale celkem zadne
enbezpeci moc nehrozi.

Ja do svojich bastlu pouzivam normalne LM317 s odporem nastaveny na 4V
na jeden clanek a pro dvou a triclanek 7808 a 7812 s tim ze ozelim malou
ztratu kapacity za cenu vyrazne prodlouzene zivotnosti a bez nebezpeci
prebijeni. Pokud se clanky nedostanou do kolena tak se prakticky
nerozchazeji.

RadekCX